Wat is er nieuw

Garnaaltjes met kardinaal tetra & guppy

• Onderwerp starter Onderwerp starter Harro
  • Startdatum Startdatum
H

Harro

Guest
Momenteel heb ik een nano bakje met nog 1 guppy en 6 kardinaal tetra's.
Ik ben van plan om binnekort een groter aquarium aan te schaffen en dan de kardinaaltjes te verhuizen naar de nieuwe bak.
En dan zou ik garnaaltjes in de nano willen houden (de guppy gaat ook moeten blijven).

Maar nu vroeg ik me af of het nu al mogelijk zou zijn om er een stuk of 5 vuurgarnaaltjes in te zetten?

Ik heb wel gelezen dat tetra's of guppy's wel eens een baby garnaal lusten.
Maar misschien is dit niet zo erg om het bestand een beetje in toom te houden tot de kardinaaltjes gaan verhuizen?
Of bestaat de kans dat ik volgende week dan geen enkele garnaal meer ga over hebben?

Als jij de bak flinke bos groen inzet, kunnen ze daarin schuilen.

Maar ,neem er dan meer, 10 of 15. is er meer kans om te overleven.

Garnalen voelen zich pas thuis in een groep van minimaal 10.
Ik zou dus zoals Bertus al zegt met een grotere groep beginnen hoor.

10 garnaaltjes om te beginnen dan 🙂
Vorige week ben ik wat mos en nog een plantje gaan halen, en dat staat nu ook bij in de bak.
Mijn javavaren moet ik nog fatsoenlijk ergens op planten, maar dan kan er nog wel een ander plantje bij.
Als dat wat begint te groeien denk ik wel dat er genoeg schuilplaatsen zullen zijn

Ik zou met minstens het dubbele beginnen aangezien er al vissen inzitten.
Bij het toevoegen van de garnalen kan er best zo hier en daar eentje verloren gaan door toedoen van de vissen.
Vissen sowieso eerst goed voeren, garnalen loslaten ergens tussen beschutting van planten en als in de bak het licht al uit is.

~ Ivo

Harro zei:
10 garnaaltjes om te beginnen dan 🙂
Vorige week ben ik wat mos en nog een plantje gaan halen, en dat staat nu ook bij in de bak.
Mijn javavaren moet ik nog fatsoenlijk ergens op planten, maar dan kan er nog wel een ander plantje bij.
Als dat wat begint te groeien denk ik wel dat er genoeg schuilplaatsen zullen zijn

Javavaren??
Plantje? een bos plantjes.
Hoornblad, cabomba waterpest.

Als ze niet kunnen schuilen,worden ze gepakt.

Ik zou de groep groter maken dan 10 en zeker voor veel schuilplekken zorgen. Of wat meer planten erin of even wachten tot deze zijn uitgegroeid.

Bedankt voor de feedback.
Ik heb wat plantjes verplaatst en eens uitgedund, en nu is er terug wat te veel open plaats denk ik.
Ik ga nu dus nog even wachten om te kijken hoe ze verder groeien, en anders komen er nog wel wat plantjes erbij 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan