Wat is er nieuw

Garnaaltjes nemen of niet?

• Onderwerp starter Onderwerp starter SeppeK
  • Startdatum Startdatum
S

SeppeK

Guest
Hallo,

Ik heb eens vraagje.
Ik ben aan het overwegen om garnaaltjes bij in men gezelschapsbak te steken, maar ik ben bang dat ze gaan kweken en dat ik binnenkort met een plaag ga zitten..

Kan er iemand wat advies geven over deze beestjes en hoe ik ze in bedwang kan houden?

Alvast bedankt.

Niet alle soorten kweken zo hard hoor en de vissen zullen een groot deel van de kleintjes wel opeten. Ik weet niet welke soort je zou willen houden maar soms is het al een kunst de populatie in stand te houden.

Ik was aan het denken voor vuurgarnaaltjes of snowwhites

Nou, met een zweepje lukt dat wel ,hoor, in bedwang houden.
Bang om te kweken?
Kan nooit genoeg zijn .

Als er vissen bij zitten, regelen hun dat wel.
Dus, welke vissen heb je?

Welke visjes heb je nog meer in je bak en welke garnaaltjes wil je gaan houden? Zoals John al zei, de meeste vissen eten (zeker een jong) garnaaltje wel wel een keer.

Ik heb 12 neon tetras en volgende week komen er nog 5-6 corydoras panda's bij

Ja dat doen zelfs de kleine Briggitea s nog hoor. In een bak met vissen zul je naar mijn mening niet snel overbevolking gaan krijgen. Eea hangt ook af van hoe de bak verder is ingericht.

Btw, de Snowwhite kweekt lang niet zo snel als de Vuurtjes en of die zich in stand zullen houden hangt van je vissen en inrichting af.

nou,, dan een 10-15 vuurtjes erbij. genoeg groen in de bak nemen.
473494_0_82_dsc_0023.jpg

Grappig dat er steeds gezegd wordt dat als er vissen bij zitten dat de garnalen niet zo snel kweken. Ik heb platy's, tetra's, molly's en tot voor kort de gewone gup, overal lees ik dat dit niet samen kan met garnalen en nu heb ik dan wel snelkwekende vuurtjes maar het kweekt hier wel heel erg snel. Ik heb er vorige maand ca 200 verkocht en kan al weer een advertentie plaatsen. Een plaag zullen ze niet snel worden hoor want dankzij mijn vuurtjes heb ik een aquarium waar weinig afval in ligt en ze zijn ook geen vreselijke belasting voor het water. Worden het er toch erg veel dan ben je ze via marktplaats zo kwijt.

Het is ook niet zo zwart/wit inderdaad.. hangt af van de soorten (zowel vis als garnaal) en de verdere inrichting zeker ook, genoeg verstopplekken etc..

ik heb 8 snowhites besteld. morgen komen ze normaal gezien aan. hopen dat ze het een beetje kunnen vinden in mijn bak

Als het bakje sinds vorige week staat wat ik denk is het veel te vroeg voor welke bewoners dan ook maar zeker deze garnalen.
Maarja ze zijn al besteld...

Degene waar hij ze besteld heeft wil ze misschien nog wel even vasthouden voor hem. Ik heb zelf ook een bak die nog niet genoeg ingedraaid is voor garnalen maar twee weken geleden al wel een groepje gereserveerd, was geen probleem. Wel kan het plaatsen van de garnalen een probleem zijn. Wat voor bak heb je seppek? Toen ik mijn eerste groepje vuurtjes plaatste zijn ze helaas allemaal opgegeten, het was een slachting. Mijn vissen dachten dat het voer was. Nu heb ik een juwel aquarium met een intern filter en heb ik de tweede groep vuurtjes op de spons in het filter geplaatst, na vijf minuten zag ik de eerste garnalen al in het aquarium scharrelen en tot op de dag van vandaag is het filterhuis de kraamkamer.

Yilleke zei:
Grappig dat er steeds gezegd wordt dat als er vissen bij zitten dat de garnalen niet zo snel kweken. Ik heb platy's, tetra's, molly's en tot voor kort de gewone gup, overal lees ik dat dit niet samen kan met garnalen en nu heb ik dan wel snelkwekende vuurtjes maar het kweekt hier wel heel erg snel. Ik heb er vorige maand ca 200 verkocht en kan al weer een advertentie plaatsen. Een plaag zullen ze niet snel worden hoor want dankzij mijn vuurtjes heb ik een aquarium waar weinig afval in ligt en ze zijn ook geen vreselijke belasting voor het water. Worden het er toch erg veel dan ben je ze via marktplaats zo kwijt.

IK hou er ZO een schepnetje onder, til alles uit de bak, hand op het netje, zo een andere bak in.

Zo, kunnen ze verder gaan.

Bertus ik heb een 60 liter bak die ook al vol vuurtjes zit. Nu heb ik nog twee bakken waarin de tangerine tijger garnaal zit en in de andere komt de neocardina green jade, een mooie groene garnaal. Vooral bij de laatste mag geen vuurtje want die kruisen. Groen en rood, wordt dat oranje?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan