Wat is er nieuw

Garnaaltjes van Rendo zijn naar mijn huisje gereisd!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sanneke80
  • Startdatum Startdatum
S

Sanneke80

Guest
Vorige week heb ik voor het eerst een groepje garnalen besteld op het internet bij Rendo.

Ik kon degene die ik wilde namelijk niet vinden in de winkels. De oranje kleurige garnaaltjes.

Ik heb al de gele (met rugstreep) en rode (met rugstreep) garnalen.
133764sanneke80_0_85_2016_citroengarnalenbak_40x40x3.jpg

524882sanneke80_0_85_2016_superfish_expert_3.jpg

De gele heb ik van de vivariumbeurs waar ik voor het eerst was en de rode komen van de lfs.

In elk geval, de oranje kon ik nergens vinden. Er stonden er wel wat op Mp, maar die waren erg ver weg. Dus ik dacht ik wil het wel een keertje proberen via internet.

Eerst heb ik hier op het forum gezocht naar ervaringen die men hier heeft met de verschillende internetwinkels.

En zo kwam ik op de site van Rendo uit. Daar heb ik 20 oranje geverfde (volgens de vertaling 😛) sakura garnalen besteld.

Ze, een groepje van 20, zijn gisteren aangekomen en zitten nu in hun quarantaine bakje.

777892sanneke80_0_85_2016_superfish_home_6.jpg

257569sanneke80_0_85_camera_upload.jpg

Ze zijn heel mooi gekleurd, hebben een mooie grootte en er zitten zelfs vier jonge vrouwtjes bij die eieren dragen! Sommige vrouwtjes hebben ook een gekleurde rugstreep.

Ik ben heel blij met mijn nieuwe garnaaltjes en vind dat Rendo ze ook netjes geprijsd heeft en heel zorgvuldig heeft opgestuurd. Ik vond het best een grote gok, omdat ik normaal gesproken altijd alleen maar vissen en garnalen koop als ze ook in het echt kan zien.

Zodra ze het goed blijven doen in hun quarantaine bakje, breng ik ze over naar mijn SuperFish Home 60, waar ze samen met mijn Corydorassen Arcuatus, zie foto, komen te wonen.
447478sanneke80_0_85_2016_superfish_home_6.jpg

Groetjes Sanneke!

Mooie garnalen!
Ik heb ook een goede ervaring met rendo, ga er binnenkort weer bestellen!

Mooie garnalen. De Corydoras ziet er ook goed uit 🙂 Worden ze verstuurd met PostNL?

Mooie garnalen hoor en Rendo verstuurd de beestjes zeker op een prima manier.

Ziet er goed uit.!! Ik ben ook van plan om daar 2 groepjes garnalen te halen, helaas heeft hij net diegene die ik wil niet meer op voorraad 🙁 de galaxy tigers.

Ik moet zeggen dat we ook erg goede ervaringen hebben met het Garnalenparadijs hoor.

Bedankt voor het compliment allemaal!

@Ludger, ze worden verstuurd met UPS. Ze zaten in een grote piepschuim doos, met kartonnen doos eromheen. In de piepschuimdoos van die piepschuim dingentjes en een heatpack. De garnalen zaten in een dubbele zak en ook verdeeld in twee groepjes.

Let wel goed op, want standaard werd bij mij in elk geval de luxere verzending gerekend, die is sneller geloof ik, maar verder niet beter of zo. Maar dit kun je dus gewoon veranderen.

Met de cory's heb ik veel problemen gehad in het begin. Had ze in Best gekocht. Bij thuiskomst al eentje dood. Had gebeld, blijken daar 'alle" duurdere cory's op 29 a 30 graden te zitten!!! Achteraf kon ik dit weten omdat ze bij discussen zaten, maar ja, heb nooit zelf discussen gehad en het werd ook niet even verteld.

In het begin hebben ze veel huidproblemen gehad en aten ze amper. Dit zou door de winkel komen omdat het wildvang vissen zijn?

http://a67.tinypic.com/2mnqio5.jpg
Zo zagen ze er uit in de eerste weken, mager en met allerlei witte pluisjes of schilfertjes

En hier zijn ze al weer een paar weken verder, en gezonder. Gelukkig hadd ik ze dus eerst in quarantaine gezet, want had er ook een groepje blauwe tetra's bij die ik tegelijk had gekocht en dit niet overleefd hebben, op twee na.

http://a64.tinypic.com/20foldg.jpg

Ik hoop ze ooit zo ver te krijgen dat ze gaan kweken. Maar weet dat dit heeel moeilijk is. Inmiddels heb ik ze op 24 graden! En daar doen ze het veel beter op dan op die 30 graden.

@hein, er zijn ook andere internetwinkels waar de forumleden goede ervaring mee hebben, zoals john al eentje noemt. Er is hier ook een topic waar iedereen schrijft wat hij of zij van een winkel vind. Daar zou je eens kunnen kijken.

rendo heeft idd veel soorten, vind alleen die site zo onduidelijk als de pest. duits kan ik niet en als ik het laat vertalen naar nederlands word t ook een beetje half half leesbaar.

Heb zelf goed ervaringen met Rendo..
Qua lezen is er niet zoveel relevants te lezen, de wetenschappelijke naam van de betreffende soort 'opGoogelen' verteld me alles.
Heb er nu 2 maal besteld, tot op heden naar volle tevredenheid, de prijzen van vele garnalensoorten ligt dermate ver onder de prijzen hier dat de verzendkosten (14 nog wat) makkelijk te slikken zijn, en de wijze waarop de dieren worden verpakt is niets minder dan professioneel.

Bovenin naast het kopje contact zie je dat je de taal kan instellen. Ook in het Nederlands gelukkig 😀 😉.

Op zich wordt het idd redelijk goed vertaald naar het nederlands, alleen blijf ik de term GEVERFDE garnalen een beetje apart 😀

De prijzen zijn idd heel netjes en ik wilde er 20 bestellen en dan krijg je ook korting, maar dat is niet bij alle garnalen.

Heb trouwens mijn ogen uitgekeken,

Wie betaald er nu 40, 60 of 90 euro voor 1!!! Garnaaltje!!! :S

Zullen wel hele bijzondere zijn...

het zal ook wel lukken hoor als ik er wou bestellen 🙂

hoelang heeft het transport eigenlijk geduurd bij je?

Sanneke80 zei:
Op zich wordt het idd redelijk goed vertaald naar het nederlands, alleen blijf ik de term GEVERFDE garnalen een beetje apart 😀

De prijzen zijn idd heel netjes en ik wilde er 20 bestellen en dan krijg je ook korting, maar dat is niet bij alle garnalen.

Heb trouwens mijn ogen uitgekeken,

Wie betaald er nu 40, 60 of 90 euro voor 1!!! Garnaaltje!!! :S

Zullen wel hele bijzondere zijn...

Die dure zijn vaak de "nieuwe" varianten. Wij hebben hier via Garnalenparadijs ook de Kingkong en de Panda en daar betaal je bij sommige zaken ook rond de 10 euro voor.
Vaak zakken de prijzen van die nieuwe soorten erg snel hoor.

Aha, vandaar die prijzen! Thanks voor de uitleg!

Volgens mij had ik ze op de dinsdag besteld en op woensdag een weekje later waren ze er.

Zover ik me herinner hebben ze 2 verzenddagen. Staat wel op de site denk ik.

Poeh, prijsje he?
Die gooi je niet op de gril 😉

beschouw het als luxe kaviaar 😀

@John, idd rendo verzend op maandag en dinsdag.

Mooie garnalen trouwens in je link!

Ik snap echt nog niks van al die kruisingen, maar vind het wel super interessant. Voorlopig houd ik het even bij mijn drie kleuren 'beginnersgarnalen'. Wil hier eerst de ervaring mee krijgen, omdat ik nooit eerder garnalen heb gehad :smitten:

Wij zijn ook begonnen met de Vuurtjes en de gewone cr hoor. Al die kruisingen zijn ook best ingewikkeld en ik kijk meer gewoon naar wat ik mooi vind en niet of dat een hoge gradatie is of niet. Jessica is nu met de TB bezig en daar hebben we dan de eerste kleintjes bij.

Ik heb nu ook redelijk wat kleintjes van mijn gele garnalen, die zelf ook al weer eitjes dragen. Nu kan ik ook langzaamaan de garnaaltjes zonder streep eruit gaan halen. Ik doe dat ook een beetje op gevoel en welke ik mooi vind, hihi. Leuk dat jullie nu ook TB kleintjes hebben!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan