Garnaaltjes


stefanC

Well-known member
Lid geworden
28 maart 2017
Berichten
2,624
Leeftijd
54
Locatie
Hulste
Gisteren om citroengarnaaltjes geweest .
Ik heb daarbij een potje eten gekocht Mulbeet .
Welk soort voer geven jullie allemaal ?
 
Ik heb 3 potjes gekocht en dit met een pepermolen wat fijngemalen en gemengd zodat er van alles inzit en het ook fijner is voor de kleintjes.
 
Cattapablad, mullberryblad, brandnetelsticks, korrels met spirulina, hokkaido sticks, komkommer schrimpking compleet.
Alles in de loop der tijd verzameld of gekregen. Ook hier geldt variatie in eten voor alle benodigde voedingsstoffen.
 
Naast de gewone voeding geef ik 2x per week vaak nog snow pops en wat Moerbeiblad. Catappa duurt lang voordat ze het kunnen eten en een Moerbeiblad is zo weg namelijk. Dat dus nog naast de potjes voer die ik al noemde.
 
Leuk dat er garnalen in je bakje zitten Stefan!
Ik heb hier als hoofdvoer Crusta Gran van Dennerle.
 
Leuk dat er garnalen in je bakje zitten Stefan!
Ik heb hier als hoofdvoer Crusta Gran van Dennerle.

Daar mag je best wat van ingooien dagelijks als ik het zo lees John:

AANBEVELINGEN VOEDING
Dagelijks zo veel als de dieren binnen max. 1 uur opeten.
Richtwaarde voor volwassen dieren:
ca. 1 voerparel / garnaal / dag
ca. 2 voerparels / dwergrivierkreeft / dag
 
3 x 5 = 15 euro voer per week plus de extra's ?
 
Was maar een grapje,geef veel minder dan op de verpakking staat want als een bak al wat langer staat zit daar sowieso ook al een hoop voedsel voor ze in.
 
Ik had gewoon via internet enkele voedingen voor garnalen bekeken , maar telkens kom ik op hetzelfde uit .
Elk hebben ze verschillende potjes en is goed verschillende zaken , maar een complete voeding van elk potje iets bij elkaar hebben ze niet daarom mijn vraag .
 
Weet je Stefan het komt ook allemaal niet zo heel nauw en kan je het zo gek maken als je zelf wil,ik ken kwekers die enkel van die groene geperste dingen geven dat in konijnenvoer zit bv.
Al die leuke aparte dingen is meer voor onszelf dan dat het echt daadwerkelijk noodzakelijk is voor de garnalen,als ze maar hoofdzakelijk voer krijgen dat uit plantaardig materiaal bestaat en niet teveel dierlijk.
 
Ik heb d'r altijd wat bladeren in liggen en af en toe wat korreltjes en idd maakt het niet heel veel uit wat je ze geeft, heb je weinig tijd dan doe je er wat korreltjes in, maar met meer moeite ga je bijvoorbeeld groentes fijnsnijden en voeren!
 
Voeren jullie dan elke dag? Doe ik mijn beestjes dan te kort met om de andere dag te voeren met korreltjes en 2 keer per maand komkommer
 
Ik voer op de maandag, woensdag en de vrijdag en doe dat al jaren zo. In de natuur vinden ze ook niet elke dag wat te eten hoor.
 
Voeren jullie dan elke dag? Doe ik mijn beestjes dan te kort met om de andere dag te voeren met korreltjes en 2 keer per maand komkommer

Ik voer in het bladerenbakje nooit tot nu toe en ze vermaken zich prima:D
 
Ik voer op de maandag, woensdag en de vrijdag en doe dat al jaren zo. In de natuur vinden ze ook niet elke dag wat te eten hoor.

Denk dat je een vergissing maakt John want aangezien garnalen alleseters zijn is er altijd wel wat voor ze te snacken in de natuur hoor! ;)

De eerste paar maanden in een nieuw bakje zou ik ze wel dagelijks wat te eten geven want dan is de boel nog heel erg schoon zeg maar en daarna kan er best een keer overgeslagen worden want dan zijn er hier en daar wel wat hapjes voor ze te vinden.
Heb zelf ook eens een wat ouder bakje met garnalen wekenlang geen voer gegeven maar je merkt wel dat de kweek en de groei van de kleintjes wat achterblijft maar is logisch natuurlijk.
 
Heb zelf ook eens een wat ouder bakje met garnalen wekenlang geen voer gegeven

Had je beter geen broodje kroket kunnen kopen John maar garnalenvoer:D:D;)

aangezien garnalen alleseters zijn is er altijd wel wat voor ze te snacken in de natuur hoor!

Ja dat is zo. Ik bedoelde eigenlijk meer dat ze best wel moeten zoeken en dat ook de dag na het voeren in mijn bakje maar moeten doen dus;).
Ze kunnen hier niet in de koelkast een lekkere snack gaan graaien in elk geval:D:D
 

Terug
Bovenaan