Wat is er nieuw

Garnaaltjes

• Onderwerp starter Onderwerp starter adjumbe
  • Startdatum Startdatum
A

adjumbe

Guest
Op bezoek bij mijn lieftallige grote zus die mij zowaar haar bakje wilt geven. Heeft een aantal jaartjes terug een klein bakje gehouden, maar was helaas alweer snel uitgekeken door alg, alg en nog eens alg..

Ik zit even te speuren en ben er vrijwel zeker van dat het om de Aqua 40 Panorama van SuperFish gaat (29x27x27,5).

Ik vind dit erg klein om visjes in te houden, dus zat ik te denken aan garnaaltjes. Voordat ik er aan ga beginnen wil ik mij eerst even inlezen, want ik ben nog totaal onbekend in het houden van deze beestjes.

Wat zijn bijvoorbeeld leuke (en mooie) garnaaltjes om mee te beginnen? Kunnen er diverse soortjes bij elkaar in zo'n klein bakje of kan ik mij dan beter concentreren op enkel 1 soortje?

Ook vraag ik mij heel erg hoe dat dan gaat naarmate de tijd vordert? Ik lees dat ze zich nogal snel voortplanten. Zit ik dan niet over een aantal maanden met een huge overload aan garnalen?

Even een aantal hersenspinseltjes dus! 😀

Bedankt alvast!

Iets te overhaast dit topic gestart, vrees ik..

Ik vind het eigenlijk belangrijker dat ik een quarantaine bakje heb voor de visjes die ik nu heb. Ik denk dan ook dat ik het bakje daarvoor ga gebruiken!

Makkelijke snelkwekende garnalen zijn citroen garnalen en vuurgarnalen , op internet heb je ook kruisschema's van garnalen , Je kan bijv met een ph verlagende bodem crytal red en black garnalen met citroen of vuur garnalen bij elkaar houden . Ik zou dan wel een spons filter nemen . Zorg ook voor wat mos en wat verstop plekken . Het zijn ook groepsdieren dus minimaal 10 stuks per soort is aanbevolen .

Vuurgarnalen zijn inderdaad erg makkelijk, kweken ook snel. Zijn erg leuke beestjes! Als je teveel krijgt kunt je ze wel verkopen, vaak gaan ze weg voor �0,50 per stuk. Je moet dan wel mooie rode vuurgarnalen hebben.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan