Garnalen achter achterwand


M

mare

Guest
Twee weken geleden hebben we ons nieuwe aquarium opgestart en deze week de bewoners van ons oude aquarium overgezet. Ze hebben het erg Naar hun zin. (Leefwereld van 25 liter vergroot naar 180 liter)
We hebben een akwaline achterwand. En nu zijn door het gaasje wat er onderin zit deels de garnalen achter de achterwand gekropen. Waar zich ook water begeeft omdat de wand een stukje van de glasplaat staat omdat deze niet vlak van de achterkant is. Ik heb juist aan de voorkant een ruimte gemaakt dat het water juist makkelijk kan circuleren voor zover mogelijk. Tussen het deel voor en achter de achterwand.
Nu wil ik de garnalen juist niet achter de achterwand hebben dus heeft iemand een tip voor ons hoe ze weer terug te krijgen?

En/Of kan ik juist nadat ik ze gevangen heb het bakje beter vol gooien met bodemgrond? Of is dat onverstandig ivm circulatie met water achter de achterwand?
 
Dat gaat lastig worden om ze daar vanachter te krijgen vrees ik.
Zit er veel ruimte en dus water achter de achterwand en welke garnalen zijn het?
 
Welke garnalen zijn het?
Bij mij zitten ze ook achter de achterwand (CR), maar ik denk maar zo; als ze dr achter kunnen, kunnen ze dr ook weer achter weg.
 
Het zijn vuurgarnalen. De ruimte is Max 3 cm.
 
Ik neem aan omdat ze eerst door een gaasje moeten dat het geen grote garnalen zijn?
Vuurgarnalen kweken als gekken dus je zal nog genoeg garnalen in de bak zelf zien en lijkt me dan geen probleem dat er wat kleintjes achter de wand verdwijnen dan.
Liever wat garnaaltjes uit het zicht dan idd stilstaand water achter de wand.
 
Nu zijn het idd alleen nog maar kleintjes, maar die worden ook groot en geslachtsrijp.....
 
Klopt helemaal maar daarvan zullen dus ook weer kleintjes aan de andere kant komen kijken dus geen probleem toch?
 
We zullen het een tijdje gaan aanzien. Hoe de populatie zal gaan worden. Anders toch iets op verzinnen. Heb ze liever in t zicht dan op een donker verstopplekje.
En mocht er minder goede water circulatie is dan gewoon wekelijks daar ook even water afzuigen.
 
Je kan ook wat fijner gaas voor de openingen doen dan weet je iig zeker dat er niet meer achter gaan maar geloof me dat de kans groot is dat je over een poosje bijna geen vuurgarnaal meer kan zien door hun giga aantallen ;)

Zal weinig uitmaken want met afhevelen zakt het niveau overal toch gelijk neem ik aan dus ook achter de wand ook al doe je het aan de voorkant lijkt me...

EDIT-was een halve zin vergeten.
 
mare zei:
We zullen het een tijdje gaan aanzien. Hoe de populatie zal gaan worden. Anders toch iets op verzinnen. Heb ze liever in t zicht dan op een donker verstopplekje.
En mocht er minder goede water circulatie is dan gewoon wekelijks daar ook even water afzuigen.

Ik heb ook zo,n 3 D wand,
Halve populatie aan vissen zitten erachter. Ja,en.
Is zo,n 10 cm ruimte.

Als ze het naar hun zin hebben, zal ik het dan dicht gaan maken?

En water circulatie,heb ik een F stukje,water naar voren en water achter de wand.
En,met 3 rooster,ververst vanzelf.
 

Terug
Bovenaan