garnalen aqua, van Christiaan.


C

Christiaan

Guest
Goedemiddag,

Na een hele tijd hier afwezig te zijn geweest op het forum kom ik hier weer even een bakje laten zien. Ik ben afgelopen jaar van Almere naar Enschede verhuisd en helaas kon de Rio 125 niet mee. De paradijsvissen hebben een onderkomen gevonden bij een ROC in Alkmaar en het aquarium is verkocht. Een paar maanden dus zonder aquarium gezeten en het begon toch wel erg te kriebelen.

Ik woon op het moment niet erg ruim en dus is de keuze gevallen op een klein 20 liter bakje. Ik bleek dit bakje nog ergens hebben staan bij mijn ouders dus daar het bakje opgehaald en aan de slag gegaan.

DSC_20541.jpg


Vanmiddag heb ik met zwart folie de achter- en zijkanten dicht gemaakt. Qua techniek zit er een Eheim Aquaball 45 in de standaard verlichtingsarmatuur. Afgelopen week een mooi stuk hout gekocht, maar dat wil nog niet echt zinken.

De komende twee weken wordt het bakje lekker met rust gelaten zodat het water stabiel kan worden. Qua planten worden er alleen nog wat mossoorten toegevoegd al dan niet op een stuk hout gebonden. Qua garnalen ben ik er nog niet uit wat erin gaat komen, suggesties zijn natuurlijk welkom.

Ik zal in dit topic alle bezigheden bijhouden.
 
Hallo Christiaan.
Dat zal ook wel even duren, met het wortelhout.(omgekeerd in de bodem gezeten)
Zou er toch wel wat Cabomba in zetten.
 
Voor de opstartfase is dat misschien nog wel een handig idee ja.
 
Dat is een heel mooi stuk hout!
Is de bedoeling om moeilijke of makkelijke garnalen te houden?
 
Daar twijfel ik nog een beetje over, een groepje CR of aanverwanten zijn leuk maar een klein speciaalbakje met bijvoorbeeld C. Gracilirostris lijkt me ook wel wat.
 
Die moest ik ff googlen maar lijkt me ook heel leuk idd.
 
Ziet er leuk uit, de bak kan inderdaad nog wel wat plantjes of mos gebruiken :)
Misschien toch nog wat hoge planten om die alien van war of the worlds te verbergen? ;)
Heel mooi stuk hout heb je uitgezocht!
 
Ziet er leuk uit!
Alleen dat filter... Die is zo groot....
Bij mij duurde het hout twee maanden :p
 
Nice hout en nice bak maar kan je de filter niet achter het hout zetten?
 
Inuz zei:
Ziet er leuk uit, de bak kan inderdaad nog wel wat plantjes of mos gebruiken :)
Misschien toch nog wat hoge planten om die alien van war of the worlds te verbergen? ;)
Heel mooi stuk hout heb je uitgezocht!
Haha ja het is een nogal raar gevormd filter he :D
Zoals het er nu bijstaat is ook een vluchtige indeling hoor, denk er inderdaad nog wel wat voor te zetten, zodat het filter niet zo opvalt.

Bedankt voor je reactie Nick_vis, ik wacht het rustig af!
BBbart, misschien is dat ook wel een goed idee ja, bedankt.
 
Vandaag de plantjes en mosjes ontvangen van SaskiaS, die hier ook lid is. Staat weer een stukje kleuriger:

DSC_20551.jpg
 
Sinds vandaag wordt het aquarium bewoond door een groepje van 5 jonge Crystald Reds.
 
Je kan beter minstens 10 nemen omdat ze wel houden van een groepje
 
Prachtig zo dat hout maar zou idd wat meer garnalen nemen,zijn echte groepsdieren en voelen zich dan prettiger waardoor ze een leuker gedrag laten zien.
Neem ze dan wel van hetzelfde adres als waar je deze van hebt want zijn gevoelige dieren ivm kruisbesmetting.
 

Terug
Bovenaan