Garnalen bakje


T

telesluier23

Guest
Hallo iedereen,

Ik zou graag eens met een klein bakje beginnen voor een garnalen aqua. Ik begin met vuurtjes omdat ik die in mij grote bak ook heb maar wil uiteindelijk naar blauwe tijgers

Echter, heb ik geen flauw idee welk aqua ik hiervoor moet nemen. Ook ben ik benieuwd of ik als ik bijv. Nano cube 60l pak ik er een schooltje rabora brigitae in kan houden.

Wil me hier eens in verdiepen en volgende week mee beginnen met opstarten.

Alle tips zijn hardstikke welkom!
Mvg,
Wouter
 
Garnalen kunnen in bijna elke nano cube die er op de markt is. Weet zo niet wat de maten zjin van de 60 liter, maar denk dat in zo'n nano cube wel een schooltje past.
 
De aqua 40 wordt denk ik het meest gebruikt.
Perfect om een mooi groepje vuurtjes in te houden en vaak voor een mooi prijsje te koop op marktplaats.
 
Maar kunnen in de 40 ook een schooltje rasbora brigitae? Ik meen dat de maten van de 60 38*38*43 is. Dat de shrimps hierin passen weet ik. Maar vraag me af of in de 40 ook visjes kunnen;)
 
Als je van plan bent om de blauwe tijgers jellow eye in die bak te zetten zou ik er geen vissen bij zetten.
De garnalen zijn zo goed als blind en zijn dan een makkelijk hapje omdat ze dus bijna niets zien.
 
Maarja zou een rasbora brigitae een garnaal verorberen? Ik zorg voor voldoende verstopplekken net zoals in men 80 cm waar er eigenlijk maar zelden een garnaal ten prooi valt. Dan ga ik er van uit dat de garnaaltjes toch niets te vrezen hebben van zulke mini visjes?!
 
Een net losgelaten garnaaltje is ook heel erg klein.
En als het in een vissebekkie past gaat het er ook in.
Zorg wel voor voldoende verstopplekken met fijn mos.
 

Terug
Bovenaan