Wat is er nieuw

Garnalen bakje

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sharon_xx
  • Startdatum Startdatum
S

Sharon_xx

Guest
Ik zit te denken of ik naast mijn aquarium nog een garnalen bakje wil gaan opstarten. Ik wil graag iets weten over het onderhoud. En ik wil graag weten of het echt nodig is om een bak met pomp aan te schaffen.

Gewoon een klein bakje met verlichting aan schaffen en dan een sponsfiltertje erbij.
Onderhoud valt mee zeker als de garnalen erin zitten.
Deze ruimen al heel veel op.

Oke en planten ze zich snel voort ?? En kan ik meerdere soorten bij elkaar doen ?

Daar heb je een kruisingsschema voor ergens maar dat kan je gewoon googlen.
Zo kan je kijken welke er bij elkaar kunnen.

Vuurtjes planten het snelst voort voor zover ik weet.
Op zich zijn dit leuke garnaaltjes om te beginnen maar er zijn natuurlijk veel meer garnalen!

Ik vind de cristal red heel leuk om naar te kijken en de citroen garnaal ook. Of de hommelgarnaal.. Dat zijn de drie die er tot nu toe bij mij een voorkeur hebben

De crystal red garnaal kan volgens mij bij citroen garnalen maar citroengarnalen niet bij vuurtjes.

De cr kan samen met de citroengarnaal. Het bijtje is ook een leuke garnaal en die kweekt vrij gemakkelijk.
De hommel en het bijtje kunnen niet met de cr samen hoor. Die stammen daar vanaf namelijk.
Dan zou je de cr moeten nemen met de citroen of de citroen met de hommel/bijtje.

De citroen kan niet bijde vuurtjes want dat is een kleurvorm ervan.

Oke, bedankt voor de tips hier kom ik al een heel eind mee.

Kunnen neon tetra's bij de garnalen in de bak ??

Als je een 60 cm 'bakkie' neerzet wel. Kleiner niet.

Zoals zanziee aangeeft, een 60cm is eigenlijk minimaal om vissen in te houden. Vuurtjes zijn idd makkelijk te houden garnalen die zich makkelijk voortplanten. Ook zijn deze via mp vaak niet heel duur. Cr garnalen zijn ook erg mooi maar al wat lastiger te houden en ze kweken ook minder snel. Ook zijn ze duurder. Als je cr met vuurtjes samen gaat houden, let er dan op dat de vuurtjes er niet voor zorgen dat je cr garnalen stoppen met kweken. Dit zou zonde zijn van je crystals

Oh dank jullie wel ben heel bij met deze adviezen. Hier kom ik echt heel ver mee.

En nee ik was ook niet van plan om een kleiner dan 60 cm bak te kopen.

Voor garnalen kan je makkelijk kleiner (leuk op je bureau).
Maar ja als je er visje bij neemt is dit wel aan te raden.

Zou ook kijken wat voor garnalen je wil om daar vervolgens een bakje voor te kiezen.
Ik heb bijvoorbeeld in mijn 60L bakje vuurtjes zitten met Sherry barbeeltjes.
Mijn CR en CB zitten in een 30l bakje.

Het is maar net wat je wil🙂

Hier precies hetzelfde. Vuurtjes in mijn rekord met vissen en de cr en cb in de superfish. Ben benieuwd wat bet gaat worden

Ik weet nog niet precies wat ik ga doen , ik heb nog tijd zat om er over na te denken. Ik denk dat ik crystal red garnaaltjes met de citroen garnaaltjes doe dat lijkt mij een leuke combinatie.. Maar ik heb tijd zat dus komt helemaal goed

Dat is een leuke combi hoor. Hou er rekening mee dat de citroenen sneller kweken en dan moet je oppassen dat de cr niet ondersneeuwen.

Ondersneeuwen ??

En hoe komt het dan dat die sneller kweken , ik dacht altijd dat alle soorten garnalen snel kweekte maar dat is dus echt verschillend

Zwangerschap gaat sneller, misschien bedrijven ze de liefde sneller, meerdere kleinere garnaaltjes per zwangerschap?

Oehh oke bedankt..

Ik heb nog nooit garnalen gehad dus vandaar dat ik zoveel vragen heb. En wat eten ze eigenlijk ??

Die bij mijn vissen voer ik nooit (eten gewoon algen, dode planten en restjes voer)
De CR en CB die apart zitten krijgen van alles.
Wat garnalen tabletjes, bladeren en komkommer etc.

Met het ondersneeuwen wordt bedoeld wat ik eerder al zei. De vuurtjes/citroentjes kweken sneller als de cr/cb waardoor deze stoppen met kweken. Ik had het eerder over vuurtjes, maar in feite zijn de citroentjes dezelfde soort alleen hebben deze een ander kleurtje.

Mijn superfish garnalen krijgen verschillende soorten tabs, in mijn rekord eten ze tabs voor mijn corys maar ook het vlokvoer voor de rest vd vissen en dode plantenresten

Okee jaa ik snap het. Maar als ik crystal red en citroentjes neem dan planten de citroentjes zich sneller voort dan de crystal ?? En als het nou wel gebeurt dat de crystal red minder gaat kweken wat moet ik dan doen ??

Citroentjes uit de bak halen denk ik.. Je kan ze helaas niet dwingen tot voortplanting..

Nee dat is waar. Ik kan ze moeilijk dwingen.... Maar ik kan het altijd proberen. Maar ze eten dus resten van planten enzo.. Heb je ook gewoon nog extra voer voor ze dat je daarnaast kan geven?

Wat moet ik lezen ??

Ah nu zie ik het !! Niet goed gekeken

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan