Wat is er nieuw

Garnalen eetschema en bescherming tips voor filter

• Onderwerp starter Onderwerp starter Displaynaam
  • Startdatum Startdatum
D

Displaynaam

Guest
Zou als gebruikelijk heb ik eerst het web af gezocht. En kwam niks tegen dat ik zij WOW dat is het antwoord.

Ik lees wat de garnalen allemaal lusten. Ik lees dat ze dit en dat lusten. Maar kan nergens een soort schema vinden. Zoals geef ze 3x per week special garnalen voedsel geven en andere keren groenten(geen zout), en als ik geluk heb lees ik het volgende: voer ze 2 a 3 x per dag. Maar niet bijvoorbeeld 1 ert per 3 garnalen.

1) Hoevaak per week moet ik mijn garnalen voeren?
2) Hoeveel moet ik ongeveer per keer geven?
3) Hoeveel afwisseling per week n betref voer?
4) Ik heb een eheim aquaball 1200 in mijn aquarium, daar moet een pantykous of zo op doen? Iemand nog een andere alternatief, misschien gewoon een visnetje. Vrees dat een pantykous te veel opvat.

10 mensen met garnalen 10 mensen met hun eigen manier van voeren bij wijze van spreken,is ook niet te zeggen van je moet dit of moet dat en allemaal afhankelijk van wat jij denkt dat het beste is voor je garnalen.
Mijn mening is dat het ook afhankelijk is van hoelang je bak al staat,bakken die nog niet zo lang draaien bevatten minder rommeltjes en algen voor de garnalen dus zou je elke dag wat voer kunnen geven.
En oudere bakken om de dag of zelfs 1 keer in de week bv,zeker als je iets van catappablad gebruikt.

Afwisseling is goed maar naar mijn mening niet noodzakelijk,is voor jezelf wel altijd leuk om ze met een dot broccoli oid te zien slepen 😉

Wil je bv met ze kweken voor de handel is het wel goed om ze elke dag bij te voeren want dan kweken ze over het algemeen nog iets sneller.

Ik heb zelf geen ervaring met je filter maar als de garnalen niet bij het draaiende gedeelte van de pomp kunnen komen is het in principe helemaal niet nodig om bescherming rond het filter te doen.
Het filter is trouwens ook een enorme bron van voeding voor garnalen.

Bedankt, ik gebruik catappabladeren. Heb op dit moment eentje op de bodem.
Wel jammer dat er exacte antwoord op is. Maar heb nu ieder geval wel een richtlijn.

En ze kunnen niet bij het draaiend gedeelte komen van de filter, dus dan scherm ik het maar niet af. Het aquarium staat vlak voor me neus dus als het fout gaat kan ik altijd ingrijpen.

Garnalen zijn eigenlijk best makkelijke beestjes, ze eten alles wel. Van voer tot dode vissen tot planten resten, ze eten alles 🙂 Ik zou wel dagelijks voeren, gewoon niet te veel. Hoeveel is moeilijk te zeggen, indien ze niet meer met het voer bezig zijn voer je sowieso te veel.

Bedankt, maar wat ik nu begin te begrijpen en verbeter me als ik het heb, is dat overvoeren slecht is voor het water kwaliteit, maar garnalen zelf overeten hun eigen niet. Althans dit is wat ik begrijp.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan