Garnalen en co2 gebruik.


NoLimitH20

Active member
Lid geworden
21 maart 2023
Berichten
31
Leeftijd
30
Locatie
Ulft
Hallo ik heb sinds kort garnalen in mijn bak omdat me beta vis helaas overleden is maar sinds het begin gaan der elke dag al garnalen dood, ik ben al terug gegaan in co2 gebruik, ik heb een 30 liter bak en gaf 19 bpm nu ben ik terug gaan na 16 bpm om te kijken of dit helpt, mijn ph is rond de 7 en kh 4-5 nu heb ik op de co2 tabel gekeken maar snap niet hoe dit werkt zou iemand mij dit kunnen uitleggen ik gebruik verder geen ph controller wel een ventiel om hem savonds af te sluiten en smorgens weer aan te doen zou dit voor teveel schommelingen kunnen zorgen? Verder is de bak 23 graden, Zou iemand mij kunnen helpen.
 
Nou dan zit je ergens richting de 15mg en vaak is dat geen probleem. Er zijn genoeg leden met co2 en garnalen al heb je wel de sterke en makkelijke garnalen en de meer gevoelige.
Is de temp niet toevallig te hoog geworden?
Schommelingen in de ph moeten niet te groot zijn want een onstabiele co2 kan ook algen veroorzaken.
 
Nou dan zit je ergens richting de 15mg en vaak is dat geen probleem. Er zijn genoeg leden met co2 en garnalen al heb je wel de sterke en makkelijke garnalen en de meer gevoelige.
Is de temp niet toevallig te hoog geworden?
Schommelingen in de ph moeten niet te groot zijn want een onstabiele co2 kan ook algen veroorzaken.
Tempratuur is 23 loopt misschien soms op na 24 we hebben een airco in huis. Ik heb de yellow neon fire backline garnalen ik had der 45 nu nog maar rond de 30. Oke dus ik zou me co2 op de oude kunnen laten staan omdat ik ook niet te laag wil gaan wat zou dan het probleem kunnen zijn?
 
Ja de sterfte is soms niet te verklaren en ik heb dat met perioden ook in de bak. Je hebt Neo s als ik het zo lees en die zijn normaliter vrij sterk maar wel gevoelig voor zware metalen.
 
Ja de sterfte is soms niet te verklaren en ik heb dat met perioden ook in de bak. Je hebt Neo s als ik het zo lees en die zijn normaliter vrij sterk maar wel gevoelig voor zware metalen.
Ik gebruik wel planten voeding van planted box all in one maar volgens hun site dan moet dit garnalen safe zijn.
 

Terug
Bovenaan