Wat is er nieuw

Garnalen en grote vissen toevoegen aan aquarium

Xaleah

Well-known member
Lid geworden
7 maart 2020
Leeftijd
40
Goedemorgen!

Ik overweeg om garnalen toe te voegen aan mijn aquarium, Ik heb een 110 liter Juwel Lido staan (en een 30 voor nood/opkweken vissen). Op dit moment zit er een pleco in (c.a. 7 cm, geen idee welk soort) 3 corydora's (moeten wat meer bij) een tiental guppen en 15 neon tetra.

Ik ben me er van bewust dat zowel guppen als neon tetra jonge garnalen eten (en in het geval van de neon soms zelfs de eieren). Maar ik wil het graag met die twee soorten proberen zolang het verantwoord is. Ik zou graag zien dat de garnalen zich voortplanten, maar dit hoeft niet per se in grote getalen.

Nu wil ik eigenlijk ook nog 1 of 2 koppels grotere vissen erbij, uiteraard vredelievende vissen ivm de garnalen. 2 soorten die de revue hebben gepasseerd zijn de kersenbuikcyclide (maar ik geloof dat dat niet gaat met garnalen) en de dwerggoerami's, maar die zouden weer zo ver doorgekweekt zijn dat ze snel dood gaan. Wat raden jullie aan? Wat zijn eventuele opties?
Een overweging is nog om de guppen te vervangen voor goodeiden (welke soort nog niet bekend, suggesties zijn welkom).

Ik ga naar de rifwachter in Hilversum voor advies, dus het gaat allemaal wel goed komen, maar ik ben vantevoren graag goed geinformeerd.

Bedankt!

Japonica garnalen worden wat groter en planten zich niet voort in zoet water. Die zou je kunnen overwegen.

Verder vind ik je aquarium al wel vrij vol. Als je het schooltje Corydoras uitbreid dan heb je aardig wat vissen in 110L. Gourami’s vinden wat rustigere vissen als medebewoners fijn, guppen en tetra’s zijn dan best druk. Ook kersenbuikjes houden van rustige medebewoners.

Kersenbuiken gaan ook niet samen met de corydoras. Verder ben ik het wel eens met bovenstaande.

Grote japonica garnalen gaan het wel redden, dus een overweging waard.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan