Wat is er nieuw

Garnalen en koper

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tamara1988
  • Startdatum Startdatum
T

Tamara1988

Guest
Hallo,

Ik wilde garnalen aanschaffen, maar nu vroeg ik mij af of er garnalen zijn die tegen een beetje koper kunnen?

In mijn plantenvoeding zit koper, maar ik gooi sowieso de helft van de aanbevolen voeding in mijn bak.

Mijn bak is 180x60x60 cm

Ik was zelf aan het denken aan vuurtjes.

Ik hoor het graag.

Groetjes

Tamara

Hoezo,zit er koper in?
Dat zou ik dan Niet gebruiken.

Als het er al in zit,is het al weg,in de 1.60 m
Met vuurtjes is het te proberen.als er geen opvreters in zitten.

Garnalen en koper is een dodelijke combinatie normaal gesproken.
Geen idee natuurlijk of de hoeveelheid die je geeft in combinatie met het aantal liter water wat je bak heeft dodelijk zal zijn maar dan kan je je ook afvragen of het nut heeft voor je planten lijkt mij.
Van welk merk is de plantenvoeding?

Ik gebruik op dit moment Elos fase 1, 2 en k40. Ik weet niet hoeveel koper daar inzit. De dosering is 1 ml op 100 liter. Ik geef 2-3 ml voor bruto 640l. Op dit moment geef ik niets, maar wil het wel weer oppakken, in de voornoemde dosering (2-3 ml).

Je kan het gewoon eens proberen met vuurtjes,zijn de taaiste dus wie weet lukt het gewoon in combinatie met de voeding.

Heb je er slakken in? Die gaan altijd het eerste leggen.liggen.

Ik heb alleen slakjes die je niet wilt hebben 😉 die komen helaas met de planten mee. Ik neem aan dat je die niet bedoelt?

Ligt eraan. Puntslakken Horen erin. Die houden de bodem los.
Posthoornslakken ,ben ik mee vergeven.
Houden de bodem schoon.

Als die bij jou blijven leven,overleven de garnalen ook.

Ja die slakjes blijven leven. Weet alleen niet of dat dezelfde zijn, ze zitten voornamelijk op de planten en ramen.

Valt eigenlijk weinig over te zeggen in dit verhaal want is vaak ook zo dat de slakken wel blijven leven en de garnalen met bosjes omvallen in situaties van nieuwe plantjes met slakkengif om maar een voorbeeld te geven.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan