Wat is er nieuw

garnalen en open bak?

• Onderwerp starter Onderwerp starter bas511
  • Startdatum Startdatum
B

bas511

Guest
Heeft er iemand ervaring met garnalen en een open aquarium? Bijvoorbeeld dat ze eruit springen of klimmen.

Is dit bij bepaalde garnalen minder of meer? Of is het te verwaarlozen ten opzichte van het kweken van de garnalen?

Ik zou er toch iets op proberen te knutselen.
Garnalen hebben nog wel is de neiging om eruit te springen

Je hoort er nogal wisselende geluiden over.. vuurgarnalen dan schijnbaar weer wat minder dan Japonica's bv.. er zijn mensen met open-bakken zonder dat er ooit 1 garnaal 'uitliep' en mensen met gesloten kappen bij wie de garnalen zich via de uitstroompijp naar buiten persen 😉
Ook als de omstandigheden goed zijn (zijn die niet goed dan hebben veel garnalen �berhaupt al de neiging het aquarium te verlaten).. dan nog zal altijd er wel enige risico blijven.
Als je dat wilt uitsluiten kun je ook denken aan een dekruit bv..

Grappige reacties in deze thread.. 😀
http://www.bcaquaria.com/forum/crustaceans-inverts-mollusks-23/cover-shrimp-tank-12682/
en ligt in de lijn van wat ik al dacht.. gezond water, ervoor zorgen dat het ze niet te gemakkelijk wordt gemaakt de bak te verlaten, denk aan een niet te hoge waterstand, geen stukken hout tegen het glas waarlangs ze makkelijk je bak uit kunnen schieten etc..
En dan nog heb je geen 100% zekerheid 😉

Ik heb al 5 jaar dezelfde (vuur)garnalengroep en een open 1m en 50cm bak.
De kans dat dit gaat gebeuren lijkt mij minimaal.

Ik kan bijna met zekerheid zeggen dat als de waterwaarden 'ok' zijn ze geen ontsnappingspogingen gaan wagen.
Heb momenteel een garnalenplaag in mijn 1m :help:

Heel erg bedankt voor de reacties 🙂

Vuurgarnaaltjes heb ik inderdaad in een bak met deksel. Dacht meer aan een ander soort voor de open bak. En vind het zonde om de bak dicht te maken omdat ik hem zo mooier vind.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan