Wat is er nieuw

Garnalen en vakantie

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mondeo
  • Startdatum Startdatum
M

Mondeo

Guest
Kunnen garnalen net als vissen makkelijk een wek zonder eten? Of is het raadzaam iemand te laten voeren,ook in verband met eventuele vraatzucht van de vissen ten opzichte van de garnalen.

Moet inderdaad met gemak kunnen. Ik heb ook wel eens gelezen dat iemand garnalen hield welke nooit gevoerd werden en het dus moesten hebben van voedsel wat te vinden was in het aquarium (Dode plantenresten, micro organismen ect).

Ja ik zou op de dag van vertrek wat voeren en dan een lekker blad erin en gaan met de banaan.

Maar ehhh, ben je nu echt alweer aan vakantie toe dan :S 😉.

Je zou ook brandnetelblaadjes kunnen proberen. Misschien is er in de buurt ergens een bos, waar 'schone' brandnetels staan? (Bij het plukken moet je wel even handschoenen aan, maar zodra je er kokend water overheen giet, zijn de stekels weg).
Het duurt een paar dagen voordat de blaadjes gezonken zijn, dus je kunt ze als je op vakantie gaat erin doen en een paar dagen later beginnen de garnalen er pas van te eten.

Ik knip ze altijd af en volgens mij prikken ze dan al niet meer. Tenzij ik eelt op mn vingers heb misschien 😉.
Alle bruikbare blaadjes kun je gebruiken zoals ook de beuk en hier zijn ze gek op Mullberry.

Ze prikken alleen als je tegen de 'haartjes' in wrijft, dus als je voorzichtig bent en niet tegen de haartjes in gaat lukt het zonder handschoenen 😛

Ja klopt, maar met plukken of knippen kom je snel in aanraking met een ander blaadje en voor je er erg in hebt heb je jeukbulten. Dus handschoenen hebben dan wel mijn voorkeur hoor 🙂

Mondeo zei:
ook in verband met eventuele vraatzucht van de vissen ten opzichte van de garnalen.
Dat weet ik niet..

Wel hoef je normaal gesproken garnalen �berhaupt niet perse te voeren, zeker niet in een gezeldschapsbak, scheelt hooguit in groeitempo.
Ik ga er van uit dat als er nog blad in ligt wat niet tot de nerf opgegeten is.. dat ze geen honger hebben.

kellemes zei:
Doe er zelf dikke tuinhandschoenen bij aan.. maar dan nog bereiken die prikkers me 😡

Ik pluk ze tegenwoordig dus al helemaal niet meer en gebruik andere soorten zoals de Mullberry en beuk en walnoot 😀 .

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan