Garnalen en zoetwater vissen


Ik heb weinig meer aan John zn opmerking toe te voegen. De Ramirezi is een erg leuke maar o zo lastige vis in de praktijk. En ja, als je Cory s neemt moet je al snel aan bv 7 of meer denken. Ik heb al 7 Panda s hier in de 60cm bak.
 
Seabait zei:
Blackkraft zei:
Mag ik vragen waarom niet 4 ramirezie
En 5 corydora's ?

Natuurlijk mag je dat vragen! ;)

Eigenlijk is het al zo dat de ramirezie best een lastige vis is om te houden want heeft een hele lage ph nodig.
Zonder dat worden ze vrijwel zeker ziek met de dood als gevolg en dat is zonder natuurlijk.
Daarnaast is de ramirezie een felle territorium verdediger en aangezien Corydoras zich nergens wat van aantrekken geeft dat problemen met de ruimte die ze in je bak zouden hebben.
En is ook sowieso beter om de Corydoras met meer dan 5 te houden want is een echte groepsvis.

Oke duidelijk weer iets geleerd ;p
Vandaar dat mijn ramerzi steeds dood gonge xD

En Kersenbuikcichlide dan ?
Doe vind ik ook erg cool
 
Zijn ook heel mooi idd maar zijn ook terroristen als ze een nest hebben en voortplanten gaat nou net heel makkelijk bij ze.

Ah dus je hebt al ervaring met de ramirezi.
Jammer dat je dan niet zelf ff naar de juiste verzorging gezocht heb want steeds nieuwe nemen is toch ook niet helemaal een fraaie manier van hobbyen.
 
Mja ik ging altijd naar de winkel toe om te kijken of mijn water waardes wel goed waren.
En ze zijden altijd dat het perfect was.
Dusja

Zowiezo hadden ze allemaal en andere dood
1 werd gepest door een gourami en was stres de dood
1 kreeg wormen en was niks meer aan te doen
1 kreeg waterbuik zucht ofzo xD
1 zwom zichzelf klem tussen de filter net toen hij in het parings gedrag ging tonen.
Dat was wel erg zielig ;@(
 
Daarom moet je nooit afhankelijk zijn van een winkel met zulke dingen,gewoon zelf kunnen checken!
Dat is wel allemaal heel triest idd.
Hoe groot was je oude bak dan?
 
60 l
Mijn allereerste bak ;-)
 
Maar fouten maken we allemaal en de meeste leden hier zijn ook begonnen met de gekste dingen in hun bak.
Dus extra goed info vergaren om voor deze bak een mooi geschikt bestand te maken komt het allemaal goed! ;)
 
5x Macrobrachium Lanchesteri (glas-garnaal)
5x corydoras sterbais
10x kadinaal tetra
5x Zwaarddrager Pinapple ( gevarieerd met man en vrouw )
4x Microgeophagus ramirezi
2x trichogaster leeri (diamant gourami)
1x Zonancistrus (L168)

Dit wilde ik er eerst in doen. En is ook wat ik graag wil
Maja en rommelige bak word het wel dan.

Wat nou als ik het volgende doe
Glasgarnalen
Zonancistrus 1 stuk
Corydoras en clubje van 10
Kersenbuikcyclide 2 ofzo
En 10 kardinalen.
En eventueel en kempfish 1 man 3 vrouw
 
Macrobrachium Lanchesteri wordt erg groot (8-10 cm!) en zijn (kleine) rovertjes. Wellicht is caridina multidentata wat voor je? deze blijven wat kleiner en ruimen ook de algen uit je bak op. neem er wel minimaal 8.
 
Deze garnaal plant zich moeilijk voort. Zelf vind ik de neocaridina soorten zoals vuurgarnaal of citroengarnaal veel meer een beginnersgarnaal.
 
Voortplanting is bij lang niet iedereen het doel. zowel de macrobrachium Lanchesteri, als de caridina multidentata larven groeien enkel op in brak water. In mijn ogen is de laatst genoemde een �chte beginnersgarnaal, aangezien ze oersterk zijn en bijna alle waterwaarden verdragen.
 
Voortplanting hoeft het doel ook niet te zijn en ik heb geen idee wat deze garnalen kosten maar als je er maar 10 in een bak van 180 liter doet krijgt de ts toch zijn zin want die heeft liever geen garnalen. Daarbij, je schrijft het zelf al, het zijn groepsdieren maar of ze elkaar ooit gaan vinden in zo'n grote bak?
 
ik heb er 8 in mijn 400 liter bak en deze laten zich prima zien. Ze hebben elkaar nodig voor zelfvertrouwen, maar zijn niet vaak als groepje te zien. Deze garnalen zijn een stuk groter dan de dwergsoortjes en worden wel ca. 4-5 cm.

Ik heb zelf overigens geen grotere vissoort erbij zitten. wellicht dat de groep dan uitgebreid moeten worden naar bv. 15. zeker weten doe ik het niet, want het zijn behoorlijk brutale beestjes. Ik heb ze ook al eens bij volwassen discussen zien zitten en daar trekken ze zich ook niets van aan.
 

Terug
Bovenaan