Wat is er nieuw

Garnalen eten geen komkommer

• Onderwerp starter Onderwerp starter Vozz13
  • Startdatum Startdatum
V

Vozz13

Guest
Ik had een vraag, ik lees overal op internet dat garnalen dol zijn op komkommer maar ik heb nu al een uurtje of 8 een stuk erin liggen maar er word niet naar omgekeken hoe kan dat? Terwijl ze bijvoorbeeld wel dol zijn op brandnetelbladeren..

Re: Garnalen aquarium

Welkom Vozz. Aangezien je deze vraag in een ander zijn topic had geplaatst heb ik een eigen topic voor je aangemaakt.
Het is hier ook zo dat de ene soort garnaal of een bepaalde groep bepaalde zaken niet graag eten terwijl een andere groep er juist wel gek op is. Ik zou de komkommer niet heel lang laten liggen want het gaat week worden en dan je water vervuilen.
De ene groep eet hier wel spaghetti terwijl de anderen er niet naar omkijken.Misschien moeten ze er nog aan wennen of vinden ze het gewoon minder lekker.
Hier zijn ze erg gek op Mullberriebladeren.

John, bedankt voor het helpen van de topic, ben vandaag nieuw dus nog niet helemaal wegwijs hier haha.

Oke goed om te weten, heb vandaag een kokosnotenhuisje met mos erin gezet die zit wel aardig vol daar kijken ze meer naar om.
Dan zal ik de komkommer er zo maar eens uithalen en weer overstappen op de brandnetels waar ze wel van smullen.

Mullberriebladeren waar vind ik die?

Wacht nog even tot ze er aan wennen.

Jij lustte in het begin ook niet alles,toch?

Dat is zeker waar, maar omdat ik op internet begreep dat ze er na paar iurtjes dan wel aan zouden beginnen maar ligt er al vanaf 11uur vanmorgen in vandaar de vraag..

Het klopt dat ze er aan moeten wennen, dat was bij mij ook het geval.
Nu blijkt wel vaak dat brandnetel lekkerder voor ze is dan komkommer en dan mogelijk de komkommer links laten liggen in afwachting tot de veel lekkerdere brandnetel.

Soms zijn het net kinderen liever een broodje hamburger dan een broodje kaas. 🙂

Ja ik wacht nog even af en anders probeer ik het over paar dagen nog een keertje..

Hier waren de garnalen ook geen fan van komkommer en wel van brandnetel.
Is toch geen ramp dat ze het niet moeten? 😉
Heb je al eens een spaghetti staafje zo vanuit het pak in de bodem van het aquarium gestoken? vinden ze meestal ook wel lekker en is een geweldig zicht als ze er massaal aanhangen.

Vozz13 zei:
Dat is zeker waar, maar omdat ik op internet begreep dat ze er na paar iurtjes dan wel aan zouden beginnen maar ligt er al vanaf 11uur vanmorgen in vandaar de vraag..

Als ik een schijfje op de bodem leg, zitten ze er gelijk op.

Maar nu krijgen ze eerst wat lekkers.
Geblebdeerde Gek.spinazie,gek.boerenkool,4 velletjes gelatine, en een theelepel spirulinapoeder.
Goed door elkaar blenderen, daar velletjes van gieten.

Gebruik ik de Kaasbakjes van voorgesneden kaas voor.

Stuk in wasknijper ,en in de bak hangen.
Weet je niet wat je ziet.
helemaal bedolven onder de garnalen.

Nee is ook zeker geen ramp, het was te proberen haha, nee spaghetti heb ik nog niet geprobeerd, zal ik morgen eens doen! Bedankt voor de tip!

Dat is ook welleens het proberen waard..

Wij hebben ook 1 Afrikaanse waaierhand garnaal, kan die goed alleen of beter met een soortgenoot erbij?
Hij heeft het wel naar zin lijkt het..

Eigenlijk net als met andere garnalen beter om met meerdere exemplaren te houden.
Heb je de garnaal al lang?

Nee sinds gisteren pas dus vandaar..

Mooie dieren,zorg wel voor voldoende geschikt voer voor de waaierhand.

En zou dan een aziatisch waaierhand garnaal erbij kunnen of is een Afrikaanse dan beter?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan