Garnalen eten niet


C

Convantol

Guest
Hey,

Ik had een 20 liter bakje al weken klaarstaan voor crystal reds en eindelijk vond ik er. Ze leven na meer als een dag nog allemaal en lijken wel te eten van mijn stukje hout enzo.

Het ding is dat ze niet eten wanneer ik er brandnetelsticks in werp... In de winkel waren ze dit wel aan het eten maar nu hier ligt het er al 5-6 uur in zonder dat er ook maar 1 aankomt.

Is dit normaal? :/
 
Jaaa die moeten nog even wennen of hebben het buikje vol.
In jouw bak zitten waarschijnlijk allemaal dingen die ze ook wel eten.
Ik zou het eten er uit halen als ik jou was en morgen, of overmorgen nog eens proberen.
 
misschien vinden ze het niet lekker?? Een garnaal moet je maar erg weinig voeren, zij vinden al veel gewoon in het aquarium. Waarschijnlijk geef je teveel.....
 
hoeveel garnalen heb je? in een bak zit genoeg eten, en zeker als er een tijd niks in heeft gezeten.
je kan eens kijken of de darmkanaaltjes zwart zijn, die lopen vanaf onder de kop tot de staart. je kan het niet altijd zien hoor, maar als je een paar garnalen ziet met donkere darmkanaaltjes dan betekent het dus dat ze genoeg te eten hebben.

daarbij komt kijken dat de beestjes nog moeten wennen ook, heb je dezelfde brandnetelsticks gekocht die ze daar voeren? soms moeten garnalen ook even wennen aan nieuw voedsel.
 
Mijn garnalen hebben in het begin het voer niet aangeraakt bij mij.
Toen was eens in de week voeren voldoende, anders bleef het toch liggen.

Geen zorgen over maken dus.
 
Ok, het zijn er maar 10 dus waarschijnlijk vinden ze voorlopig genoeg, ik probeer binnen 1 of 2 dagen nog eens :)
 
Ze vinden dan zeker wel genoeg, bak is net opgestart he. Zit meestal dan wel wat afval van planten e.d. in.
Daar teren ze prima op.
 
Hier eten ze het alleen als er verder niks in ligt, zodra er ander voer bij ligt blijft het ook liggen...
 

Terug
Bovenaan