Garnalen eten (nog) niet


Arnie321

Well-known member
Lid geworden
26 december 2019
Berichten
58
Leeftijd
41
Na bijna 6 weken is mijn 30 liter cube gisteren voorzien van 10 rili garnalen.

sommige zijn al verschaald vannacht. Ze zijn allemaal druk bezig en maken een fitte indruk. Ze zijn druk doende met de laatste bruine opstart alg op sommige balderen en stenen, eten van het sponsfilter en van het hout maar... voor de tetra garnalen voeding moeten ze nog niks weten. Heb er 2 uur geleden een half brandnetel stickie ingedaan. 1 had wat interesse de rest niet. Heb het er maar weer uitgehaald na 2 uur.
Hoe zit dit nu? Hebben ze geen voer nodig omdat er nog genoeg van nature aanwezig is?
Ik vind het ook lastig in te schatten hoeveel voer ze nodig hebben.
 
Zo te lezen vinden ze momenteel genoeg ander voer in je aquarium. Je zou er over een dag of twee weer een klein beetje voer in kunnen doen en kijken of ze interesse hebben. De verschalingen laat je wel liggen?
 
10 garnalen eten niet zo veel, vaak hebben ze voldoende aan het stofvoer wat er al in de bak zit, als ze honger krijgen gaan ze het aangeboden voer wel eten.
 
Dank voor de snelle reacties. Jazeker, de verschaling laat ik liggen alhoewel ze daar ook nog weinig trek in hebben.

qua hoeveelheid voer. Waar moet ik aan denken met nu nog 10 garnalen? 1 zo’n tetra tablet? De helft? Minder? Er zitten in dat tetra potje 4 verschillende soorten voeding overigens. Ooo hele dunne flakes.
 
Ik weet zo niet welk voer je hebt maar met maar 10 garnalen zou ik eerst heel kleine beetjes voeren. Mochten ze er op een gegeven moment interesse in hebben of je ziet dat het voer snel op is kun je ze altijd nog wat meer voeren.
 
Ik zou me echt geen zorgen maken en ze vinden inderdaad vaak genoeg ander voedsel nog en ze moeten nog wennen aan de bak en het nieuwe eten.
 
Ik zou me ook geen zorgen maken. Er was hier ooit eens iemand op het forum (Mars) die volgens mij haar garnalen vrijwel geen eten gaf en volgens mij ook geen tot heel weinig water verversde en toch deden de garnalen het zeer goed.
 
helaas zijn er twee garnaaltjes overleden. 1 was al slecht vanaf de eerste dag. De andere ging onverwacht.
Het goede nieuws is.... enkele dagen geleden zwommen er enkele garnaaltjes alsof ze stoned waren als een gek door de bak en nu zie ik duidelijk eitjes zitten bij 1 van de dames.
Mag ik er vanuit gaan dat ondanks de twee dode garnaaltjes de rest het wel naar de zin heeft omdat ze anders niet zouden paren?
 

Bijlagen

  • 557AB7B3-F578-4FC1-9869-CDC445678905.jpeg
    557AB7B3-F578-4FC1-9869-CDC445678905.jpeg
    119.5 KB · Weergaven: 95
Het een heeft jammer genoef niets met het andere te zien.
Hier ging er vrijwel iedere dag enkele garnalen dood terwijl de rest vollop kweekte en dan ook dood ging.

Maar 10 garnalen, in een goed ingerichte bak, dien je absolut niet bij te voeren.
Zeker al niet als er nog iets van vis bij zit die je wel eten geeft.
 
Meten is weten (;
De sterfte kan door ammoniak/nitriet/koper/etc komen. De enige manier om dat uit te sluiten is meten.


Maar het komt vaker voor dat garnaaltjes in het begin wat uitval heeft. Ze hebben soms wat moeite met aanpassen. Maar dat komt meestal wel goed. Maar zoals boven staat hoeft het niet per se
 

Terug
Bovenaan