Wat is er nieuw

Garnalen experts gevraagd.

benvo

Well-known member
Lid geworden
28 mei 2014
Website
aquaforum.nl
In mijn bak heb ik ooit eens een stuk of wat Cherry garnalen (vuurtjes) gekregen. Dat is inmiddels een bevolking geworden. Ik heb er al veel weggegeven maar ze doen iets waar konijnen ook goed in zijn dus de bevolking is al lang weer op peil. Maar ik heb ook Japonica's. Ik meen te weten dat die beestjes zich uitsluitend kunnen vermeerderen in brak water. Nu viel mij iets op in mijn bak, mijn vuurtjes hebben relatief korte sprieten op hun snuffert. Nu zie ik een plotseling een aantal garnalen rondzwemmen die wit zijn en aanzienlijk langere sprieten op hun kop hebben. Iets wat mijn Japonica's ook hebben. Maar dat zou toch niet kunnen? Foto 1 laat zo'n jonkie zien.
Ook nog een paar plaatjes met vuurtjes die een Helena pesten.
IMG_20210116_095010.jpg
IMG_20210116_095422.jpg
IMG_20210116_095428.jpg

Normaliter overleven de kleine Japonica s niet in zoetwater inderdaad. Of er verschil zit in lengte van die sprieten dat durf ik niet te zeggen.

Er zijn gevallen bekend waarvan heel sporadisch een enkele japonicalarf overleeft in zoet, dus het kan wel

Normaliter overleven de kleine Japonica s niet in zoetwater inderdaad. Of er verschil zit in lengte van die sprieten dat durf ik niet te zeggen.
Er zijn gevallen bekend waarvan heel sporadisch een enkele japonicalarf overleeft in zoet, dus het kan wel

Er komt nu eigenlijk nog een vraag op, Ik heb maar een keer Japonica's gekocht. Maar dat is zeker al 10 jaar geleden. Nu meen ik dat die die beesten maar zo'n jaar of zes zeven worden? Hopelijk is er toch een lid die foto 1 weet te determineren. Ik ben er erg benieuwd naar. Antje.. Euhh... sorry, Nicolientje-W 😉 denkt dat het wel kan?

Er komt nu eigenlijk nog een vraag op, Ik heb maar een keer Japonica's gekocht. Maar dat is zeker al 10 jaar geleden. Nu meen ik dat die die beesten maar zo'n jaar of zes zeven worden? Hopelijk is er toch een lid die foto 1 weet te determineren. Ik ben er erg benieuwd naar. Antje.. Euhh... sorry, Nicolientje-W 😉 denkt dat het wel kan?
Ja ik heb wel verhalen gelezen dat japonica's met gemak 15 jaar worden, dus die 10 jaar kan prima dat ze zo oud worden, qua determintaie kan ik je helaas niet helpen daar ben ik niet goed in

Ja ik heb wel verhalen gelezen dat japonica's met gemak 15 jaar worden, dus die 10 jaar kan prima dat ze zo oud worden, qua determintaie kan ik je helaas niet helpen daar ben ik niet goed in
Nou ja, elke mening lees ik met dankbaarheid want ik weet eigenlijk (te) weinig van garnalen.

japonica zijn tog die groten garnalen ?? die zie ik nie alleen die kleine variant die kweekt gewoon op zoet water

japonica zijn tog die groten garnalen ?? die zie ik nie alleen die kleine variant die kweekt gewoon op zoet water
Dat zijn inderdaad grotere garnalen. Maar die oudere garnalen kan je ook niet zien want die heb ik niet gefotografeerd. Ik heb alleen de grotere soort die normaal dus op brak water vermeerderen. Ik weet dat er een variant bestaat die op zoetwater jongen voortbrengt maar die heb ik dus niet.

Ja dat zijn de mini Japonica die jij bedoeld en die hebben het formaat van een Vuurtje zeg maar.

Dat zijn inderdaad grotere garnalen. Maar die oudere garnalen kan je ook niet zien want die heb ik niet gefotografeerd. Ik heb alleen de grotere soort die normaal dus op brak water vermeerderen. Ik weet dat er een variant bestaat die op zoetwater jongen voortbrengt maar die heb ik dus niet.
das wel leuk heb het ook vaker gehoord maak anders dan nog paar fotos van de groten ben wel benieuwt 😛

Ik heb hier ook vuurgarnalen met aardig lange voelsprieten. Niet allemaal, maar sommige hebben echt extra lange sprieten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan