Wat is er nieuw

garnalen houden eitjes nu al voor meer dan 5 weken

• Onderwerp starter Onderwerp starter Itachi
  • Startdatum Startdatum
I

Itachi

Guest
Red rili garnalen met gele eitjes onder de buik.
meer als 5 weken zijn ze daar nu aanwezig en nog steeds geen kleintjes,
kan dit ?

Dat is vrij lang en heeft ook te maken met de temp. Hier ging het sneller moet ik zeggen.
Is er een met eitjes of meer wat zo lang duurt??

niets te zien elke dag int oog gehouden intussen heb ik 5 vrouwtjes met eitjes, mijn temp ligt gem. rond de 27 C

Dat is meer dan genoeg hoor. Dan is het raar dat het 5 weken duurt.
Weet je zeker dat het niet de 2e keer is dat ze eitjes dragen??
Zover ik heb gezien duurde het nooit zolang hier, maar ik hield niet de agenda erop na zeg maar 😉

alles wat ik van rili garnalen heb opgezocht, staat er dat de eitjes geel zijn.
Kan u me misschien een artikel versturen waar dit in geschreven staat ?
Alvast bedankt

sorry ik had het artikel van gerrttn niet gezien, maar geldt dit ook voor de red rili garnalen ?
De kleur vd eitjes verschil van garnaal soorttot garnaalsoort heb ik gelezen

Als je al 5 zwangere vrouwtjes hebt komt het vanzelf goed. De kleintjes verstoppen zich heel goed en zijn nauwelijks zichtbaar.

Overigens wel belangrijk waar de gele eitjes zich bevinden. Als ze boven in de rug zitten (eivlek)zijn ze nog niet bevrucht. Pas als ze bevrucht is "zakken" ze naar de buik.

Itachi zei:
alles wat ik van rili garnalen heb opgezocht, staat er dat de eitjes geel zijn.
Kan u me misschien een artikel versturen waar dit in geschreven staat ?
Alvast bedankt

In een enkel geval zijn de eitjes niet bevrucht. Vaak zijn deze dan geel. Het vrouwtje haalt deze eitjes er dan tussenuit. Op deze foto zie je een Tijgergarnaal waarvan de eitjes niet bevrucht waren. Ze haalt ze er allemaal tussenuit.

Staat in het artikel.

Moet je Wel lezen, natuurlijk.

ja maar ik vraag of dit het geval is bij rili garnalen, maar dan moet je mijn vraag wel lezen 😛

Bedankt voor de antwoorden !
Spijtig dat Bertus en seabait zo denken over nieuwe leden...

Het klopt dat de eitjes geel zijn. Ik heb ze zelf gehad en heb dat goed kunnen waarnemen dus.
De kleur verschilt inderdaad per soort garnaal.
Kan het niet zo zijn dat ze al zijn bevallen maar dat er weer nieuwe zwanger zijn en dat je denkt dat ze nog moeten werpen??
Zoals al gezegd in je topic zie je de kleintjes de eerste tijd amper hoor.

kheb er nog geen gespot.
Als de onbevruchte eitjes ook geel zouden zijn bij red rili, hebben de jonge moeders dit nog niet door.
Hopelijk zie ik dan binnekort kleintjes of komen de vrouwtjes erachter dat ze hun laden mogen achter laten 😉

Tja, dat ik hem naar het Gek stuur, Daar zitten de Experts. Bv. Erna Esmeier.

En Tja, Sarcasme staat het hier toch al bol van.

Help je hem een beetje, nog commentaar ook.
Bedankt Itachi.

Hoi Itachi, heb hier ook garnalen die de eitjes langer vasthouden op het moment. De cr hebben ze uiteindelijk toch losgelaten. Nu heb ik een bak met bluediamond die ook al over de 5 weken heen zitten en geen spoor van babys.
Groeten Bassie

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan