Wat is er nieuw

Garnalen in aquarium bij vissen, kan dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tim82
  • Startdatum Startdatum
T

Tim82

Guest
Ik zou graag van een kenner willen weten of het verstandig is om garnalen bij vissen in een aquarium te plaatsen.
Het schijnen goede schoonmakers te zijn, dit lijkt mij ideaal.

Ik heb momenteel 15 neon tatra's en 2 ancistrus.
Ik wil er nog graag 6 tot 8 corydoras bij en 2 diamantgourami's.

Zouden hier garnalen bij kunnen (in harmonie) en zo ja, welke soorten raden jullie dan aan?

Ik heb er hier vuurtjes in de bak bij zitten, gaat prima.

Met de nodige verstopplekjes kan je prima vuurgarnalen houden in een bak met vissen.

EDIT-zoals An net ook al aangeeft! 😉

Dat zou leuk zijn. Bedankt. Laten ze de vissen met rust? Ook als de neons snachts op de bodem rusten?
Hoeveel garnalen raden jullie aan voor erbij (het moet geen overmacht zijn) en waar moet ik op letten bij de verzorging?

De garnalen zullen je vissen zeker met rust laten hoor.
Vuurgarnalen zijn echt een hele makkelijke soort en hoef je niet echt iets speciaals voor te doen.

Ik las ergens dat ze in de kleinste hoekjes kunnen kruipen, zoals in de in- en uitstroom van het interne filter. Moet ik nog maatregelen treffen alvorens ze in het aquarium te stoppen? Is een stuk of 8 rustig of druk?

Hoe moeten we dat weten als je niet aangeeft welk filter je hebt? 😉
8 is heel weinig hoor en zou er echt een dotje meer doen.

Het is een intern filter in een juwel bak.

Geen enkel probleem, voortplanting gaat zo snel, dat die paar die worden opgevreten makkelijk worden aangevuld
zelf in aquarium van 250 cm met 14 keer discus

in het filter leven ze gewoon door

Een paar garnalen in het filter is echt geen ramp maar om de kans op succes te vergroten zou je er wel een stuk of 25 kunnen nemen.

het is een 190 liter aquarium, daar gaat de inhoud nog vanaf, dus zal zo een 170 liter water zijn.

Ik ben ook met een stuk of 25 begonnen in een vision 180 maar zijn er nu 10 keer zoveel ongeveer en heb er de afgelopen 2 jaar ook nog honderden van weggedaan.

Tim82 zei:
Het is een intern filter in een juwel bak.

Als je de filterwatten vervangt, voorzichtig het materiaal naar boven halen. Ze kruipen in het filter en het filtermateriaal omdat daar van alles te snoepen is.
Kan verder geen kwaad.

Ik heb al jaren vuurtjes, in combinatie met neons, ancistrus en zelfs ooit met goerami's.
Er verdwijnt er wel eens eentje, maar ze kweken zo snel dat je dat bijna niet merkt....

Wat al gezegd is: veel mos, verstopplekjes, fijnbladige planten, dan komt het helemaal goed!

Mooi! Bedankt voor alle info!
Ik ga van de week een stuk of 15 garnalen ophalen om mee te beginnen. Ik wil niet dat het een overmacht wordt, maar wel voldoende om de boel schoon te houden.

Welke opties heb ik nog meer qua garnalen, of is de vuurgarnaal de beste optie?

Je moet geen wonderen van de garnalen verwachten hoor,kunnen ook poepen 😉
Vuurgarnalen kweken het snelst en makkelijkst maar bv grote Japonica garnalen kunnen ook wel alleen kweken die niet in zoetwater maar leven wel langer en eten bepaalde algsoorten zoals draadalg bv.

Er kan heel veel bij.
Zorg wel dat de ene groep niet veel groter is dan de andere, dat vinden ze niet fijn.
Ik heb hier vuurtjes, japonica's en cr's bij elkaar, en heb ook hommeltjes gehad.

Maar begin gewoon met vuurtjes....
Hieronder een handig schema om te zien wat wel en niet bij elkaar kan ivm kruisen:

428589kouwtje_0_82_robbiederob_kruisschema_garnalen.jpg

Top! bedankt voor alle tips.

Heb 8 Japonica's in mij bak zitten...samen met 19 killie's en 6 panda's en 2 meervalletjes 🙂 dus dat gaat prima..ze laten ze gewoon met rust...

979139_0_82_japonica_aan_de_komkommer.jpg

Groettttt

De meeste garnalen zitten nu in mijn filter, dit vind ik niet erg. maar is er een manier om ze eruit te "lokken" als ik het binnenfilter schoon wil maken?

Oei, dat is een lastige.
Gelukkig hoeft dat niet zo vaak.
Hier tik ik gewoon tegen de sponzen aan, dan springen ze eruit.
Je kunt ook voer voor ze neerleggen in de bak, om ze te lokken.
En heeeeeel voorzichtig het filtermateriaal eruit halen.....

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan