Yilleke
Well-known member
als ik hier de vraag zou stellen of ik garnalen in mijn vijvertje buiten zou kunnen doen dan zou iedereen waarschijnlijk nee zeggen. Nu ben ik vorige zomer helemaal gestopt met de garnalen hobby en heb ik de achterblijvers bij gebrek aan plek buiten in de vijver gedaan. In het begin spotte ik er af en toe eentje maar daar bleef het wel bij. De winter kwam en vorst hebben we ook gehad al was het niet veel. In het voorjaar zag ik er af en toe weer eentje en de afgelopen weken werden het er steeds meer. En nu, nu is mijn vijvertje vergeven van de garnalen. Ik heb neocaridina’s en hommelgarnalen in de vijver gedaan en zag eigenlijk alleen nog neo’s rondzwemmen met af en toe een hommeltje. Nu heb ik vandaag wat oude plantjes die dood waren uit de vijver gehaald en tot mijn grote verbazing zaten er tussen het slib en de half vergane wortels maar liefst 8 hommelgarnalen, 7 hoogzwangere vrouwtjes en een niet zwangere hommel. Ook de neo’s zijn zwanger want ik zie heel wat eitjes en ook heel wat eivlekken. Mijn vijvertje is klein maar wel zo diep dat hij onder de vorstgrens komt. Op de bodem ligt best veel slib en er zwemmen chinese danio’s in samen met goud danio’s, deze zitten er al twee jaar in.
Toen ik nog garnalen in mijn aquariums had zitten was ik er een vreselijke tut mee. Elke week schoonmaken, verwarming erin want anders zou het water te koud kunnen worden, als er een geel blaadje aan een plant zat moest deze er gelijk uitgehaald want anders ging de waterkwaliteit achteruit. Zo zie je maar. Ik hoop dat ik nog heel lang mag genieten van heel veel garnaaltjes in mijn vijvertje.
Toen ik nog garnalen in mijn aquariums had zitten was ik er een vreselijke tut mee. Elke week schoonmaken, verwarming erin want anders zou het water te koud kunnen worden, als er een geel blaadje aan een plant zat moest deze er gelijk uitgehaald want anders ging de waterkwaliteit achteruit. Zo zie je maar. Ik hoop dat ik nog heel lang mag genieten van heel veel garnaaltjes in mijn vijvertje.