Wat is er nieuw

Garnalen in filter

soepkip

Active member
Lid geworden
2 februari 2011
In mijn aquarium (400L)heb ik ook kleine garnalen zitten. Laatst kwam ik er heel veel tegen in mijn buitenfilter toen ik die ging schoonmaken.

Nu heb ik een oud schepnetje kapot geknipt en die over de invoer gedaan. Het nadeel is wel dat dit snel vies word en dan filtert mijn filter niet zo goed meer.

Zijn er ook andere dingen die ik voor mijn invoer kan doen?

Er zijn verschillende dingen,van sponsjes tot rvs kokertjes met hele fijne gaatjes maar met al die dingen heb je het probleem dat het snel dichtzit natuurlijk.
Zo af en toe de garnaaltjes vanuit het filter in je bak terug doen is toch ook geen ramp?

Ik heb ook altijd garnaaltjes in de buitenfilters zitten, een keer in de zoveel tijd vis ik ze eruit en doe ze in de bak, in de filterpot eten ze hun buikjes rond aan alle rommeltjes die ze tegen komen.

mijn ervaring is, alles wat je voor je invoer doet maakt dat het filter niet goed meer draait omdat het heel snel vol vuil zit,

Ik gebruik de spons van Aquaflow 100 filtertjes daarvoor. Die passen perfect om de meeste korfjes heen. Iedere week even de spons uitspoelen, that's it.

Ik heb een stuk blauw (fijn) filterschuim uitgehold en om het korfje gedaan. Tijdens het verversen even uitknijpen en klaar 😉
Ik zie nu de mini's in mijn aquarium i.p.v. het filter. Al vang ik er nog wel eens wat uit het filter, maar niet meer zo veel.

Niet, als ik ze niet kan zien, blijven ze zitten, tot ze groter zijn.

Eten hebben ze toch genoeg, en ruimte ook wel.

Vis elke keer wel een 10-15 garnalen eruit. Iets ervoor zetten gaat niet gebeuren.

Slibt te snel dicht en moet ik nog vaker met m'n handen de bak in, no thanks.

Als het noodzakelijk is is het zo maar om elke keer idd in de bak te moeten graaien aan de filterinlaat om een sponsje uit te knijpen vanwege het te voorkomen dat er wat garnalen in het filter komen vind ik niet nodig maar ieder z'n voorkeur natuurlijk.

In het begin goot ik het restje met garnalen uit de filterpot weer in de bak maar heb enorm veel garnalen dat ik ze nu in de buitenvijver loos.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan