Garnalen in Fluval Flex 34 liter

E87

New member
Lid geworden
21 augustus 2023
Berichten
2
Leeftijd
36
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier. Heb al een tijdje een Fluval Flex 34 liter. Hier zitten nu 3 dwergklauwkikkers in. Aangezien de bak erg klein is zou ik er graag garnalen bij willen. Voor vissen toch net te weinig zwemruimte…

Maar, de filterinkepingen zijn te groot. Ik heb al van die speciale opzetstukkken maar die zijn echt nog te groot. De garnalen komen achterin het filter compartiment terecht.
Hoe los ik dit op? Heeft iemand dit al gedaan en een goede (en makkelijke :)) oplossing hiervoor?

Ik lees op internet wel dat je iets van spons erachter kunt doen. Maar hoe dan precies is me niet duidelijk.
Ik heb al geprobeerd om een panty kousje over de gleuven heen te doen maar ben bang dat de kikkertjes daaraan blijven hangen.

Hopelijk weet iemand raad!

Gr Esther
 
Ik zou ook die DKK niet combineren met garnalen nog los van het filter.
 
Omdat ze dan wellicht opgegeten worden? Ik heb ze al een keer samen gehad, ging prima! Die kikkers zijn blind dus volgens mij nemen ze alleen af en toe een hapje. En de garnalen planten zich behoorlijk voort :)
 
Ja ze zien niet geweldig maar levende watervlooien bijvoorbeeld eten ze ook makkelijk. Ik zou het risico niet willen nemen maar het kan best zijn dat het goed kan gaan.
 
Terug
Bovenaan