Wat is er nieuw

Garnalen in gezelschapsbak - beginner

• Onderwerp starter Onderwerp starter bluesboy1987
  • Startdatum Startdatum
B

bluesboy1987

Guest
Hoi allemaal,

ik heb sinds een paar weken een gezelschapsbak van 60l (L 61,5 x B 34 x H 43 cm). Er zitten 4 appelslakken in, 6 neons, 6 koperzalmen en 2 kleine meervallen. Ik zou hier graag garnalen bijzetten, maar vraag me af of dit aan te raden is?

Dus mijn vraag is simpel: kan ik in deze gezelschapsbak garnalen zetten en zo ja, welke soort?

Grtz,

Nils

Meetvallen en garnalen laten elkaar met rust
Dat gaat dus dus

Wat de appelslak betreft gaat dat ook

Neon tretra gaat ook
Een opmerking ze kunnen de eitjes stelen van de garnalen

Koperzalm is volgen mij een klijn visje dus het kan prima.

Je kan beginnen met vuurtjes maar het is net welken garnaal jij leuk vind!

(Ps test je water he voor ze er in gaan)

Met koperzalmen kan je geen kleine garnalen houden is mijn ervaring. Mijn school zalmpjes was wel groter dan 6, maar ze gingen massaal in de aanval zodra ik de garnaaltjes losliet in de bak. Natuurlijk ging een garnaal niet geheel de bek in van een koperzalm (wat bij mn maanvissen wel gebeurde) maar ze werden als het ware aan stukken gescheurd. Grotere garnalen (Japonica) overleefden het wel bij mij.

Bij neons gaan de kleine garnaaltjes zo de bek in.
NOOIT zalmen en barbelen bij garnalen doen in ��n bakje! Het is natuurlijk gedrag om alles wat in hun bek past en iets groter op te eten! Japonica's en waaierhandgarnalen zijn aan te raden, alleen is je aquarium te klein voor waaiers.

Ik zou geen 2 soorten schooltjes bij elkaar, het kan wel alleen moet je dan wel een groot aquarium hebben, geen 60 L. Verder zou ik schoolvisjes minimaal met 10 houden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan