Garnalen in het filter voorkomen


FlowLong

Well-known member
Lid geworden
18 januari 2021
Berichten
57
Leeftijd
33
Hoe doen jullie dat met het filter als je garnalen in je bak hebt? Ik heb een cristalprofi e1501. De kap die op de invoer zit is natuurlijk veel te grof om garnalen tegen te houden. Ik deed er in eerste instantie een panty overheen om de garnalen te weren. Deze raakte binnen de korste tijd verstopt en zorgde voor een verstoorde uitstroom. Ik heb er vervolgens een filterblok op bevestigd ipv de panty. Dit ging lang goed maar die raakte na een tijd ook gewoon verstopt. Het leek na uitspoelen van het blok weer beter te gaan. Echter na een week kan ik weer uitspoelen. Is dit iets waar ik niet aan ontkom of zijn er betere methodes die langer stand houden tegen verstopping.
 
 
Grove spons ervoor, dat verstopt natuurlijk minder snel en daar zitten je garnalen graag vanaf te peuzelen die worden er nooit doorgezogen.
16893469153441030803834.jpg

 
Zn guard werkt ideaal. Ik ga zelf iets van een fijne gaas/hor maken waardoor ze niet het filter in kunnen
 
Kijk eens naar een spatdeksel bijvoorbeeld van onze Zweedse Binnenhuis Architect.
Is aluminium en kan je makkelijk knippen met een stevige schaar.

KLIKKIE DOEN SPATDEKSEL
 
Kijk eens naar een spatdeksel bijvoorbeeld van onze Zweedse Binnenhuis Architect.
Is aluminium en kan je makkelijk knippen met een stevige schaar.

KLIKKIE DOEN SPATDEKSEL
Staat niet bij dat het geschikt is voor garnalen. Of bedoelen ze dat met frituren 😋🤣
 
Staat niet bij dat het geschikt is voor garnalen. Of bedoelen ze dat met frituren 😋🤣
Aluminium zal toch wel geschikt zijn voor garnalen en anders inderdaad de pan in en frituren.
Lekker garnalenkroketje van maken :DD
 
Tja zo n spatdeksel is denk ik nog duur dan zo n guard en daar hoef je niet voor te knutselen.
 
Tja zo n spatdeksel is denk ik nog duur dan zo n guard en daar hoef je niet voor te knutselen.
Spatdeksel kost € 4,95 en zag de guard voor € 13,95 dan loont een beetje knutselen.
 
Spatdeksel kost € 4,95 en zag de guard voor € 13,95 dan loont een beetje knutselen.
Hier zijn ze er ook voor 4,95 en dan heb je dat geknutsel weer niet:!

 
John maar waarom zet je dan eerst een link naar een duurdere
1689408407173.png
 
John maar waarom zet je dan eerst een link naar een duurdere
Ik gebruikte alleen de link van Roual om aan te geven dat die het beste zijn en was toen nog niet met de prijs bezig. Pas toen men over knutselen en zo n spatgeval begon dacht ik bij mezelf ze zijn ook voor rond de 5 euri wel te koop.
 
Er is niks mis met zelf beetje knutselen en uit zo'n spatdeksel kan je meer dan 1 van die filters maken.
Maar het kan ook heel goed bij een vast binnenfilter om de inlaat af te schermen.
Rechthoekje uitknippen, tussen klemmen en klaar is John uh Kees. ;))
 
Er is niks mis met zelf beetje knutselen en uit zo'n spatdeksel kan je meer dan 1 van die filters maken.
Maar het kan ook heel goed bij een vast binnenfilter om de inlaat af te schermen.
Rechthoekje uitknippen, tussen klemmen en klaar is John uh Kees. ;))
Haha, ja haal de naam John maar door want ik ben geen knutselsmurf en koop liever een waarvan ik weet dat die goed is en ook goed past;)
 
  • Haha
Waarderingen: iTom
Gewoon grove spons eromheen
1689416027270180679081.jpg
dat kun je ook doen om er voor te zorgen dat je garnalen niet erin gaan.
 
Je moet ook geen buisgat maken maar met een Stanley mes een kruis erin snijden. Buis prik je er dan gewoon in.
 
Er is niks mis met zelf beetje knutselen en uit zo'n spatdeksel kan je meer dan 1 van die filters maken.
Maar het kan ook heel goed bij een vast binnenfilter om de inlaat af te schermen.
Rechthoekje uitknippen, tussen klemmen en klaar is John uh Kees. ;))
Ik had er 2 voor 3 euro bij wish zonder te hoeven knutselen 😄 je krijgt het nooit zo netjes als die kleine chineese ki.. uhhm ik bedoel fabriek voor elkaar krijgt
 
Ik had er 2 voor 3 euro bij wish zonder te hoeven knutselen 😄 je krijgt het nooit zo netjes als die kleine chineese ki.. uhhm ik bedoel fabriek voor elkaar krijgt
Alles onder het mom van gemak dient de mens:thumbs:
 
Beetje off-topic :sorry:

Ik vind zelf iets maken geeft ook meestal meer voldoening.
Maar ja, je moet er wel zin in hebben en een beetje handig zijn.
Jaren lang aan modelbouw gedaan, toe ik er aan begon dacht ik vaak, waar begin ik aan.
Ik was nooit snel tevreden en dat betekende dat iets sos wel 2 of 3 keer werd overgemaakt tot het naar mijn zin was.
Zo ben ik ooit eens begonnen een modelschip te bouwen, die staat inmiddels al vele jaren in het sleepvaartmuseum in Maassluis.
Alles zelf gemaakt want niets was er in die schaal voor te koop.

241178925_4238548219556198_2485497251701905566_n.jpg
 
Beetje off-topic :sorry:

Ik vind zelf iets maken geeft ook meestal meer voldoening.
Maar ja, je moet er wel zin in hebben en een beetje handig zijn.
Jaren lang aan modelbouw gedaan, toe ik er aan begon dacht ik vaak, waar begin ik aan.
Ik was nooit snel tevreden en dat betekende dat iets sos wel 2 of 3 keer werd overgemaakt tot het naar mijn zin was.
Zo ben ik ooit eens begonnen een modelschip te bouwen, die staat inmiddels al vele jaren in het sleepvaartmuseum in Maassluis.
Alles zelf gemaakt want niets was er in die schaal voor te koop.

Bekijk bijlage 362737
Je mag ook altijd dat soort fotos hiet delen!

Daar hebben we nog meer van die klusse-klunse knutselaren als deze hier 😄
Ik heb weer een dioramaatje af.
Het begon met een doorsnede van een ruim van een schip om tijdens de lessen te kunnen laten zien hoe dat er uit ziet.

Bekijk bijlage 362268
Maar dat werd zo mooi dat de fantasie weer op hol sloeg.

Bekijk bijlage 362269

Bekijk bijlage 362270
En dus bedacht ik dat er tijdens het lossen van een lading steenkool een ongeluk gebeurd was.

Bekijk bijlage 362276
Gelukkig is de ambulance snel ter plaatse.

Bekijk bijlage 362278
De dames van plezier in de haven (ook wel oneerbiedig 'kaairatten' genoemd) interesseert dat allemaal niet zoveel.
Er moet geld verdient worden.

Bekijk bijlage 362279
Overdag, maar ook 's nacht gaan de zaken gewoon door.

Bekijk bijlage 362280
En die enge directeur van de Cool Coal Company Ltd?
Die staat alles te begluren vanachter het raam van zijn kantoor.


Bekijk bijlage 362283
En die arme donder in het ruim?
Die ligt er 's avonds nog...
 
  • Leuk
Waarderingen: iTom

Terug
Bovenaan