Wat is er nieuw

Garnalen konijnenbiks voeren?

• Onderwerp starter Onderwerp starter lelberse
  • Startdatum Startdatum
L

lelberse

Guest
Hallo,
Omdat ik er eigenlijk vrij weinig over kon vinden vroeg ik me af wie zijn garnalen konijnenbiks voert? Ik hoorde dat er mensen zijn die dat doen en dacht ja als het geen kwaad kan, waarom niet?
Ook las ik dat het snel uit elkaar valt en daardoor snel kan vervuilen?
Ik hoop dat iemand me er iets over kan vertellen 🙂

Ik heb daar ook van gehoord,schijnt op zich prima voer voor garnalen te zijn.
Zou het zelf niet doen want zijn verschillende merken biks en sommige voegen bepaalde dingen toe die voor garnalen niet zo best zijn lijkt me.

Al het voer kan trouwens vervuilen dus altijd gepast voeren.

jessicapilon zei:
Waarom wil je dit gaan gebruiken als ik vragen mag??
Omdat wij toevallig konijnen hebben dus ook konijnenbiks. Nou leek me het misschien een leuke/makkelijke en goedkope afwisseling voor de garnalen

Seabait zei:
Ik heb daar ook van gehoord,schijnt op zich prima voer voor garnalen te zijn.
Zou het zelf niet doen want zijn verschillende merken biks en sommige voegen bepaalde dingen toe die voor garnalen niet zo best zijn lijkt me.

Al het voer kan trouwens vervuilen dus altijd gepast voeren.

Gepast voeren doe ik zeker altijd. Tja of er dus slechte stoffen in zitten zou ik niet weten en vraag ik me sterk af. Wij krijgen altijd van die grote 20 kg zakken konijnenbiks afgeleverd ik weet niet of dit verschil maakt kwa stoffen die erin zitten.

Over die stoffen kwam ik net tegen via google,was zelfs verboden in de VS dus zal geen kattenpis zijn.

Er zijn zoveel dingen dei je je garnaaltjes kunt geven... Dat ik het er niet op zou wagen.

Ik heb het hier geregeld gedaan zonder dat er wat geks gebeurde. Garnalen zijn er dol op trouwens.

Ik heb het ook weleens gehoord maar vooral met garnalen zou ik geen risico lopen hoor. Het garnalenvoer kost ook niet zo heel veel dus dan zou ik ze gewoon voer geven en de konijnen de biks 😉.
Ik voer de garnalen maar 2x per week en daarnaast 1x een blad.

Ik denk dat iedereen voor zichzelf maar moet bepalen of je dit wil geven en dus dit "risico" wil lopen.
Ik geef liever speciaalvoer waarvan ik weet dat het geen kwaad kan en goede stoffen bevat voor de garnalen.
Misschien kan het helemaal geen kwaad maar ja dan vraag ik me wel af waarom op het garnalenforum en bij de garnalenkwekers men niet massaal op de goedkope bix is overgestapt :S 🙂.

Oh maar ik weet van het GEK forum dat er in ieder geval 1 is die het doet hoor 😉, en het ook aanbeveelt op zijn site. Het is gewoon leuk om je dieren wat variatie te bieden je hoeft het niet te doen natuurlijk.
En in de garnalenvoeders zit ook niet altijd dat wat ze het meest nodig hebben helaas, in de dure voeders trouwens wel hoor, ik doel dan meer op de voeders van Sera en Tetra.

Ik heb hier een heel mooi artikel wat je maar eens door moet nemen, is dan vanuit het perspectief van 'Oscarfish keepers' geschreven maar is goed in het algemeen toe te passen.
http://www.oscarfish.com/fish-food-ingredients.html

Ik weet ook dat het daar weleens ter sprake is geweest en vandaar dat ik ook zeg dat het wellicht geen kwaad kan. Maar als ik kijk wat echt garnalenvoer kost dan hou ik me daar persoonlijk liever bij 😉.
Nu is het ook zo dat ik geen biks in huis heb hoor 😀.

Nee schijnbaar.. neemt niet weg dat het natuurlijk qua verhoudingen ed. is samengesteld voor konijnen en dus niet voor garnalen.
Zelf geef ik dan ook speciaalvoer voor garnalen, en voor de afwisseling 1 der vele opties, bladgroentes, brandnetel, bladeren etc..

Nu heb ik net een 15 kilo zak Iams-kattenbrokken besteld, ga toch 's kijken.. 😉

Daarom dat ik het dus ook niet gebruik Mark want ik vind het een risico (blijven) hoor 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan