Garnalen Kweekstelling van D@nny H


Weer tijd voor een update!
Er is veel gebeurd de afgelopen tijd.
De laatste 3 aquariums zijn toegevoegd en gevuld.
2 aquariums hebben inmiddels bewoners gekregen.
1 met Blue dreams die uit een andere bak komen uit de woonkamer waar nu Bluebolts in zitten.
En 1 met Harrie en Truus CPO kreeftjes. Waar een paar Vuurgarnalen bij zitten uit de gezelschapsbak.
Ik heb nieuwe aquarium dekruit en gemaakt.
Zie hier hier het er nu bijstaat!
IMG_20190915_174618.jpg
 
Ziet er goed uit hoor, je plannen zijn erg leuk.
Om jaloers op te worden, helaas hier de tijd en energie niet voor.
 
Ziet er erg leuk uit! Staat toch ook al tijden op mijn verlanglijstje. Ben alleen bang in het drukke leven dat het mij niet lukt om het goed te blijven onderhouden.

Hoeveel liter zijn jouw bakjes?
 
Het zijn bakjes van 40x25x25 en zitten niet helemaal vol.
Er zit 21 liter water per bakje in.

Het onderhoud verdeel ik in 3x maandag bakje 1 2 en 3, dinsdag 4, 5 en 6, woensdag 7, 8 en 9.
Dit zal als de bakjes goed gaan lopen naar om de week gaan, dit doen we met z'n 2e.
Op vrijdag doe ik mijn Rio 180 en om de week op zondag de 2 cubes die naast de Rio in de woonkamer staan.

En ach een hobby kost nou eenmaal tijd, ik ben ook nog met de verbouwing bezig van ons huis en zie dit puur als ontspanning.
Van maandag tot vrijdag moet er ook nog gewerkt worden :)

Ziet er erg leuk uit! Staat toch ook al tijden op mijn verlanglijstje. Ben alleen bang in het drukke leven dat het mij niet lukt om het goed te blijven onderhouden.

Hoeveel liter zijn jouw bakjes?
 
Hmm misschien moet ik gewoon maar eens in het diepe springen en het ook doen... misschien...

Vind je 21 liter niet aan de krappe kant om een beetje massa op te bouwen en het water een beetje stabiel te houden?
 
Nee ben niet bang om het stabiel te houden.
Het is echt 21 liter water.
Daarnaast 3,5 liter bodem per bakje en een dubbel sponsfilter wat voldoende zou zijn voor 120 liter, dus oppervlakte voldoende.
De cube's ik de woonkamer zijn mbt inhoud 30 liter op papier daar zit dan nog 3,5 liter bodem in en een grote drakensteen. Die draaien stabiel en zouden netto ook ongeveer 20 liter water bevatten.

Komt goed.

Wat voor massa bedoel je eigenlijk?

Hmm misschien moet ik gewoon maar eens in het diepe springen en het ook doen... misschien...

Vind je 21 liter niet aan de krappe kant om een beetje massa op te bouwen en het water een beetje stabiel te houden?
 
Ja dat is inderdaad een beetje onduidelijk omschreven. Met massa bedoel ik een flinke hoeveelheid garnalen of kreeftjes. Of is het puur hobby matig en wil je niet gaan verkopen?
 
Het is puur hobbymatig ik wil er geen garnalenfabriek van maken.
Als er te veel zijn dan gaan ze wel tegen een leuke hobby prijs weg dat doe ik nu ook met mijn Crystal Reds.
 
Mooi hoor
Verzorgde stelling
Zie dat je met verschillende bodems werkt is daar een reden voor?
Zijn alle bakje reeds bewoond ?
 
Ja alles is inmiddels bewoond.
We werken met verschillende bodems.
Zand of ph verlagende bodem.
Caridina garnalen op osmose met ph verlagende bodem.
Neo Caridina op zand met 50% osmose 50% kraanwater aangevuld met mineralen tot 190tds.
IMG_20200101_171134__01.jpg
 
We gaan weer een stapje verder.
Er is een nieuwe stelling om weer 3 extra bakjes bij te kunnen plaatsen.
IMG_20200214_171138.jpg

Onder op komen de 3 nieuwe bakjes.
Deze stelling is 222cm hoog ipv van de 176 van de vorige.
 
Alles voor een paar extra bakjes :D
Komen hier nog meer soorten in of meer voor het uitselecteren?
 
Ik wil er 1 blue pandas de andere 2 weet ik nog niet voor alles wat uitgeselecteerd heb is er 1 bak waar alles dan bij elkaar gaat. Ik hoop dat daar weer een leuke mix uitkomt.
 
Ziet er fraai uit! Ik zie dat je een Nitto pomp hebt met PVC buis en kraantjes. Kun je daar iets meer over vertellen? Wat voor kraantjes heb je gebruikt en hoe heb je die in de PVC pijp gedaan? En hoe bevalt de Nitto?
 
Ziet er fraai uit! Ik zie dat je een Nitto pomp hebt met PVC buis en kraantjes. Kun je daar iets meer over vertellen? Wat voor kraantjes heb je gebruikt en hoe heb je die in de PVC pijp gedaan? En hoe bevalt de Nitto?
Hi Frank,
Ik heb PVC drukleiding gebruikt en deze leiding loopt langs alle bakken.
De kraantjes zijn RVS kraantjes met schroefdraad, deze heb ik voorgeboord in de leiding en er daarna ingeschroeft.
De Nitto 28 bevalt prima voor de 28 bakken die ik nu heb.
Echter ga ik uitbeiden, ik heb een grotere kamer tot mijn beschikking gekregen.
Er komt een Nitto 45 voor 45 bakken :)
 
Hi Frank,
Ik heb PVC drukleiding gebruikt en deze leiding loopt langs alle bakken.
De kraantjes zijn RVS kraantjes met schroefdraad, deze heb ik voorgeboord in de leiding en er daarna ingeschroeft.
De Nitto 28 bevalt prima voor de 28 bakken die ik nu heb.
Echter ga ik uitbeiden, ik heb een grotere kamer tot mijn beschikking gekregen.
Er komt een Nitto 45 voor 45 bakken :)
Dank! Ik heb inmiddels exact dezelfde opstelling met een NItto 45. Die schroefdraad kraantjes werken fantastisch!
 
soow das een hoop bakken alemaal verschillende soorten?
Veel verschillende soorten ja, ook een aantal uitselecteerbakken en nu ook kweekbakken voor nanovisjes.
Ik zal dit weekend proberen een update te plaatsen met videos, er zijn inmiddels veel bakken bij gekomen :)
 
Nou er zijn weinig die 38 bakken hebben laat staan dik 40 dus dat zal je wel heel wat uurtjes onderhoud kosten Danny.
 
Nou er zijn weinig die 38 bakken hebben laat staan dik 40 dus dat zal je wel heel wat uurtjes onderhoud kosten Danny.
Het onderhoud is dagelijks ik doe 6 bakjes per dag zo vormt dat weer een mooie cyclus.
Als je het dagelijks doet en hier handigheidjes met een slang met korf en een opvoerpomp gebruikt ben ik vaak met 30 min. per dag klaar.
Uitselecteren vergt wat meer tijd maar is wel leuk om te doen.
Ik voeg nu ook 4 kweekbakken toe voor nanovissen, ik kweekte al Rasbora galaxys maar dat is ook leuk om te doen.
Echt hobby geen winstoogmerk dan blijft het leuk,.
 
Je hebt er wel een goede methode voor in elk geval. Ik dacht altijd dat ik destijds met 14 bakken al veel had;)
 
Het onderhoud is dagelijks ik doe 6 bakjes per dag zo vormt dat weer een mooie cyclus.
Als je het dagelijks doet en hier handigheidjes met een slang met korf en een opvoerpomp gebruikt ben ik vaak met 30 min. per dag klaar.
Uitselecteren vergt wat meer tijd maar is wel leuk om te doen.
Ik voeg nu ook 4 kweekbakken toe voor nanovissen, ik kweekte al Rasbora galaxys maar dat is ook leuk om te doen.
Echt hobby geen winstoogmerk dan blijft het leuk,.
sins ik me spons filters elke week schoon maak en aquaponic gebruik op elke bak ( geen algen meer daar door) is me onderhoud tijd echt weinig gewoorden
 

Terug
Bovenaan