Wat is er nieuw

Garnalen nieuw aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter Michaelrhs
  • Startdatum Startdatum
M

Michaelrhs

Guest
Hallo, ik ben nieuw op dit forum🙂

Na mijn aquarium (64L)1,5 week met aquasafe en extra bacterien ingedraait te hebben, heb ik afgelopen vrijdag vissen gekocht deze zijn lekker actief. Graag zou ik vuurgarnalen in mijn aquarium nemen, de verkoopster vertelde mij dat dit nog niet verstandig was omdat ze vrij kwetsbaar zijn, de vuurgarnalen die ze in de zaak hadden, moest ik overigens met een vergrootglas bekijken.
Nu is mijn vraag wanneer het verstandig is de vuurgarnalen aan te schaffen. Ook zou ik graag tips krijgen om de beesten te voeren, ik heb gehoord mosbollen etc?

Mvg,
Michael

Welkom op het AF.
Vuurtjes zijn redelijk sterk maar ik zou even wachten tot na week 4 met het kopen. Als ze zo erg klein zijn is het misschien een idee om even verder te kijken voor Vuurtjes.
Er is speciaal garnalenvoer te koop en ze lusten ook graag een stukje komkommer of bloemkool, spercieboon en dat soort groenten.
Ook lusten ze graag een brandnetelblad maar wel oppassen waar je dat plukt. Even koken en dan kun je dat ook geven net als een beukenblad of Catappa.
Maar voor alle zekerheid zou ik even wachten met de aankoop tot de bak goed is ingrdraaid.

Dus 1 1/2 week? En toen de waterwaarden op nitriet en nitraat getest?
Nitriet meestal in de 3e week.

Klopt de verkoopster zei dat het met aquasafe en bacteri�n eerder dan de 4 weken kon, dus daar ben ik vanuit gegaan, de vissen die er nu inzitten doen het goed, dus even afwachten..

Nee, jij zou de waarden moeten meten, komt ineens No2 in hoge waarden,gaan ze dood.
Dus je vissen zitten er te vroeg in.

Ik weet niet hoe duur vuurgarnalen bij die winkel zijn, maar over het algemeen zijn deze bij hobbykwekers veel goedkoper. Daarnaast is er altijd wel genoeg aanbod wat betreft volwassen vuurtjes.

Maar zoals hierboven ook al aangegeven, wacht daar nog wel een paar weken mee.

Ik zou als ik jou was zeker oook even rondkijken bij hobbykwekers. Vuurgarnalen fokken als konijnen, dus veel mensen hebben ze inmiddels in overvloed!

Mijn vuurtjes zijn gek op paprika die doe ik in een stukje in water 1 min voluit in de magnetron en doe ik dan in het water gek zijn ze er op.
Ik heb nu voor het eerst een Catappa blad een paar dagen er in tot nu toe zitten ze er graag op ik moet nog wachten of ze het gaan eten als hij oplost

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan