Garnalen of niet.........


2

22228

Guest
Ik zit er aan te denken om garnalen in mijn bak te doen.
Grappig om naar te kijken en het zijn opruimers.
Nu is mijn vraag: kunnen die bij jonge maanvissen, Pauwooggrondels, corydoras en beaufortia leveretti?
Mijn waardes zijn: PH 7,2. KH 4. Gh 7.
Om mijn filter span ik dan zwarte panty.
Zit te denken aan crystal red of grote Japonica.
 
crystal red zou ik niet doen, de ph is wel wat hoog daar voor namelijk. Ik neem ook aan dat die maanvissen eens groot zullen worden, die lusten wel garnalen.
 
Dan zou ik de grote Japonica's nemen want daar zal je vast langer plezier van hebben.
Panty rond het filter doet de capaciteit van dat ding geen goed.
 
Oh oke geen panty ....heb je andere optie? heb internfilter van Juwel
 
Daar hebben die japonica's geen last van hoor, die planten zich ook niet voort in een zoetwateraquarium
 
Met japonica's hoef je niks voor het filter te doen.

EDIT-tjonge Ineke mag ik ook een keer eerst? ;)
 
Hihihi ja inuz dat denk ik ook.
Maar zodra mijn maanvissen te groot worden herplaats ik ze bij iemand met een groter aquarium.
 
Zou dat nu al doen voor ze vergroeien....
 
Enige wat ik wat jammer vind aan Japonica`s is dat ze bijna geen kleur hebben of heb je daar ook variatie in? Totaal een leek op gebied van garnalen.
 
Nee daar zit geen variatie in.
Misschien vuurgarnalen iets voor je? als je die sakura hebt dan zijn ze mooi felrood.
 
Crystal red is idd een duur hapje. Ik zou of voor een snelkwekende variant gaan bijvoorbeeld vuurgarnalen, pauwooggrondels lusten ook wel graag een jong garnaaltje net als je maanvissen. Grote japonica kan ook, maar daar krijg je geen jongen van. Garnaaltjes vinden genoeg te eten in het filter, dus geen ramp als ze erin komen. Zou idd geen panty gebruiken, blijft al het vuil aan de buitenkant.
 
Hmmmmm......heb gelezen dat je met vuurgarnaaltjes voor je het weet je hele bak vol hebt zitten....
Niet voortplanten van de japonica is dan wel een voordeel vind ik.
dacht aan een stuk of 5.
Zijn er ook krabbetjes of kreeftjes die geschikt zijn voor mijn bestand?
Heb begrepen dat die ook je planten kunnen aanvreten/vernielen?!
 
Dan zou ik toch liever 10 nemen, zie je ze meer. Maar met japonica's wordt dat een dure grap
 
weet niet hoe groot je bak is, maar 5 garnalen zul je weinig zien. Ik had in mijn 80 cm bak wel 50+ garnalen en die zag je zelfs weinig. Voor je het weet een bak vol vind ik wel meevallen, er wordt genoeg opgegeten en je kunt er ook nog wel een beetje aan verdienen door ze te verkopen.

Krabben en kreeften heb ik geen verstand van.
 
Ik heb een rio400 met japonica garnalen en vuurtjes. Tevens ook grote maanvissen en dergelijke gaat prima alleen de vuurtjes zul je niet zo veel zien ( ik vraag me zelfs af of ik ze nog wel erin heb) hoe groter de groep japonica garnalen hoe meer je ze ziet is bij mij de ervaring
 
Waar heb jij die gekocht Mandykuh??
Bedoel de japonica!
Welke vind jij het leukst om naar te kijken?
 
Japonica's vallen niet zo op qua uiterlijk.. maar des te meer qua gedrag, ik zie ze als redelijk actief, ook overdag.. Ik vind ze grappig om zo bezig te zien.
Ik moet erbij zeggen dat ik geen ervaringen heb met andere soorten garnalen..

Ik kon ze niet in de buurt vinden dus moest ervoor naar De Rifwachter in Hilversum rijden, kilometer of 30.. ik weet niet meer precies wat ik betaalde maar ik dacht 2,50 � 3,- per stuk.
 
22228 zei:
Waar heb jij die gekocht Mandykuh??
Bedoel de japonica!
Welke vind jij het leukst om naar te kijken?

Ik woon in Maastricht dus denk niet bij je in de buurt ;)
 
Nee inderdaad ver weg..
 
als je in maastricht woont zou je eens kunnen gaan kijken of er over de grens in duitsland een fressnapf www.fressnapf.de)filiaal bij je in de buurt is. vaak zijn vissen etc goedkoper in duitsland.
 
Heeft iemand hier ervaring mee in een gezelschapsbak van 80 cm ??
Bewoners kleine maanvissen, pauwooggrondels, corydorasjes, beaufortia leveretti.
Aziatische Waaierhandgarnaal (Atyopsis moluccensis) ook wel Molukken waaierhandgarnaal, rotsgarnaal, radargarnaal, paraplugarnaal of mantisgarnaal genoemd.
Deze garnalen hebben een soort waaiertjes aan hun pootjes.
Hiermee halen ze voedsel uit stromend water.
Ze hebben een rode tot bruine kleur, die intenser wordt naarmate de garnaal vaker vervelt.
In de meeste gevallen hebben ze een streep over de rug.
Ze worden maximaal 10 cm, grootte nu is 9 cm.
Deze garnaal is prima te houden in elk soort aquarium vanaf 60 cm, laat vissen met rust, alleen gehouden is hij vrij schuw maar zal zich vaker laten zien als in een groep wordt gehouden (minimaal 3).
 
Ja leuke garnalen! wel duur en een beetje schuw, maar als ze een goed plekje hebben in de stroming en er zweefvuil is kun je ze wel zien wapperen.
Heb ze jaaaaaaaaaaaaaaaaaaren geleden gehad in een gezelschapsbak, hadden ze een mooi plekje in de hoek, kon ik ze precies zien zitten van de zijkant.
 
22228 zei:
Waar heb jij die gekocht Mandykuh??
Bedoel de japonica!
Welke vind jij het leukst om naar te kijken?

Beide wel.
Vandaag weer vuurtjes gezien bij het snoeien dus ze zitten er nog gewoon in en in de filter zat een groep haha
 
saskia1977 zei:
als je in maastricht woont zou je eens kunnen gaan kijken of er over de grens in duitsland een fressnapf www.fressnapf.de)filiaal bij je in de buurt is. vaak zijn vissen etc goedkoper in duitsland.

Wij gaan geregeld naar Aquatop in Sankt-Jobser-Stra�e 57 52146 W�rselen, Duitsland heb je ook alles. Misschien een idee of je kan kijken bij garnalenwereld
 
Hmmmmm ik woon bij leiden dus niet echt handig voor mij.
 

Terug
Bovenaan