S
Szonne
Guest
Ik heb sinds een paar weken een bak van 50L met daarin 6 hyphessobricons en 4 blauwe vuurgarnaaltjes. Ondanks dat de mensen in de dierenwinkel meermaals zeiden dat dit een prima combinatie was, merkte ik eigenlijk meteen al dat de garnaaltjes spoorlos verdwenen. Heel af en toe (vooral in de avond) zie ik er eentje voorbijlopen, maar voor de rest lijken ze onvindbaar. Sinds 2 dagen heb ik hier nu 3 japonica's bij gedaan in de hoop dat deze iets dapperder zouden zijn en lekker zouden gaan rondlopen, maar niets is minder waar. Ook deze zijn nagenoeg onvindbaar!
Hoe zorg ik ervoor dat de garnaaltjes zich veilig genoeg voelen om door de bak te wandelen? Ik lees veel over minder voeren zodat ze genoodzaakt zijn om op zoek te gaan naar eten, maar dit klinkt ook weer wat zielig. Helpt het om er meer garnaaltjes bij te kopen zodat ze zich meer op hun gemak voelen? Of is dit alleen maar zonde van het geld en zullen deze zich ook verstoppen? Of is de gouden tip gewoon 'geduld' en moet ik afwachten tot ze wat meer aan de bak gewend zijn?
Mijn plantjes beginnen te verstoffen, dus ik kan mijn verlegen schoonmaakploegje hard gebruiken!
Hoe zorg ik ervoor dat de garnaaltjes zich veilig genoeg voelen om door de bak te wandelen? Ik lees veel over minder voeren zodat ze genoodzaakt zijn om op zoek te gaan naar eten, maar dit klinkt ook weer wat zielig. Helpt het om er meer garnaaltjes bij te kopen zodat ze zich meer op hun gemak voelen? Of is dit alleen maar zonde van het geld en zullen deze zich ook verstoppen? Of is de gouden tip gewoon 'geduld' en moet ik afwachten tot ze wat meer aan de bak gewend zijn?
Mijn plantjes beginnen te verstoffen, dus ik kan mijn verlegen schoonmaakploegje hard gebruiken!