Wat is er nieuw

Garnalen springen uit het water?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sluiergoud
  • Startdatum Startdatum
S

Sluiergoud

Guest
Goedemiddag allemaal,

na lang wachten eindelijk een apart bakkie voor mijn garnaaltjes.

nu doet zich nu en dan het volgende voor:

Ik heb een nanobakkie met wat garnaaltjes erin zonder deksel, nu vind ik afentoe de garnalen meters naast mijn bakje of op de kast. ze springen er dus uit. ik had momenteel een gup apart staan bij hun en die is er ook uit gesprongen veel te laat gezien dus helaas reddeloos verloren die gup. waterwaardes laten testen water is in orde. (getest bij de winkel en met een thuis setje teststrips) De garnalen doen het minder maar ik ben op deze manier wel al een aantal garnaaltjes verloren.

Visbestand:
7 Japonica's
1 citroengarnaal (waren er twee man en vrouw)
1 Crystal red (waren er ook meerdere nu nog maar een)

Met een luchtsteentje ingebouwde pomp en wat groen erbij

(en een verdwaalde marmer molly welke er altijd een beetje gewoon hangt gaat binnenkort weer terug naar de grote bak)

Bak afmetingen: SuperFish - iQube3 zwart
Afmetingen (L x B x H) 17 x 22 x 22 cm.

Heb je er ook wat drijfgroen in? Dat helpt wel wat..
Kan best dat de garnalen zich wat opgejaagd voelen door de aanwezigheid van vissen.

Kun je een foto plaatsen? (zie mijn handtekening)

verdwaalde marmer molly???

Ja, die jaagt ze wel op.
Enne, waarom zo,n klein bakje.????

Koop nou eens een normaal bakje voor ze, minimaal 40 cm.
En een filtertje erin.

Momenteel geen drijfgroen meer wel gehad maar was erg lastig had mos dat bleef heerlijk drijven maarja die garnaaltjes vinden het heerlijk om daar in te zitten en als je dan onderhoud moet doen is het ontzettend onhandig dus ik heb gebonden mos momenteel ipv drijvend.

921788sluiergoud_0_82_20151002_075407.jpg

Die paasre bol is er ook al uit inmiddels en is vervangen door groen

De combi vissen/garnalen is gewoon niet ideaal.. zeker niet in zo'n klein bakje.
Komt bij dat je grotere japonica's hebt met mini dwerg-soorten wat mij ook niet ideaal lijkt, japonica's zijn best pittig in gedrag. Kan best dat de dwerg-soorten zich opgejaagd voelen, en de japonica's zijn dermate brutaal, pittig en sterk dat die ook per ongeluk wel eens buiten je bak kunnen belanden.
Garnalen kunnen prima in zo'n bakje, maar ik zou dan wel insteken op 1 soort (eventueel verschillende kweeksoorten) en daarvoor dan omstandigheden cre�ren die ideaal zijn voor die soort.. en zeker ook drijfgroen, met een open bak in ieder geval wel.

Goed voor garnalen, NIET voor vissen.
Wat limnobium laten drijven ,helpt ook.
En voor nu, plastic plaatje, of wat anders er op leggen.

Japonica eieren komen in zoet water niet uit,he

Wel uit,maar moeten dan gelijk in brak water.

Bij winkels voor huishoudelijke artikelen kun je voor 1 of 2 euro een groot stuk horregaas kopen, wat je heel gemakkelijk op maat kunt knippen. Dat zou je er voorlopig overheen kunnen leggen, zodat er niemand meer kan ontsnappen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan