Garnalen vis in 70 liter aquaria


NaomiPriscilla

Well-known member
Lid geworden
22 februari 2020
Berichten
51
Hooi iedereen,

wie kan mij hierbij helpen,
Ik heb vanmorgen een garnaal in mijn aquarium geplaatst van ongeveer 3 cm groot, vanmorgen zag ik hem nog onder het hout zitten maar nu ben ik hem helemaal kwijt! Weet iemand misschien of dit normaal is omdat hij pas net in de bak zit?
 
Hooi iedereen,

wie kan mij hierbij helpen,
Ik heb vanmorgen een garnaal in mijn aquarium geplaatst van ongeveer 3 cm groot, vanmorgen zag ik hem nog onder het hout zitten maar nu ben ik hem helemaal kwijt! Weet iemand misschien of dit normaal is omdat hij pas net in de bak zit?
Ik denk....helaas voer voor de maanvis?
 
Ze zijn erg goed in verstoppen en met de manen in de bak zal die garnaal wel lekker ergens verstopt zitten. Overigens moet je dwerggarnalen ook met minimaal 10 stuks houden hoor.
 
Ze zijn erg goed in verstoppen en met de manen in de bak zal die garnaal wel lekker ergens verstopt zitten. Overigens moet je dwerggarnalen ook met minimaal 10 stuks houden hoor.
Jaa precies ik ga de maanvissen eruit halen en dan zal ik wel een paar garnaaltjes erbij halen!
 
Oranje Vuurtje denk ik dus. De Orange Sakura en ja die zal alleen zich minder happy voelen en zich verschuilen.
 
Oranje Vuurtje denk ik dus. De Orange Sakura en ja die zal alleen zich minder happy voelen en zich verschuilen.
Oké ik dacht juist dat meerdere garnalen een gevecht zou kunnen worden als het bijvoorbeeld twee mannetjes zijn of iets,
Maar ik ga sws even wachten tot dat m’n maanvissen weg zijn want anders ben ik bang dat er iets ergs gebeurd ...
 
Met alle respect, maar doe in het vervolg eerst even een klein onderzoekje, hier of op internet over een diertje welke je wilt aanschaffen en kijk goed naar wat ze minimaal nodig hebben.
Heb je een foto van je bak, dan kijken we even mee.
 
Met alle respect, maar doe in het vervolg eerst even een klein onderzoekje, hier of op internet over een diertje welke je wilt aanschaffen en kijk goed naar wat ze minimaal nodig hebben.
Heb je een foto van je bak, dan kijken we even mee.
Jaa idd
 

Bijlagen

  • DA2AFB4C-6BBB-4479-89E9-A403ACBA0589.jpeg
    DA2AFB4C-6BBB-4479-89E9-A403ACBA0589.jpeg
    115.9 KB · Weergaven: 95
Om te beginnen moet je de plantjes uit de plastic houders halen, de glaswol eraf spoelen en dan gewoon het plantje in de bodem steken.
 
Goed, echte planten dat is al prima, nu eerst deze uit de verpakking halen en de schoongemaakte wortels in de bodem plaatsen met een kleine afstand per stengel.
 
Nou gelukkig heb ik mijn garnaal gevonden en gaat het er goed mee! Hij zat gewoon op de bodem zonder zich te verschuilen, zojuist is hij in een decoratie gaan schuilen
 
Het filter ook? Of is deze net weer opnieuw opgestart na een tijd niet te hebben gedraaid?

Planten mag je ook per stengeltje planten, vooral die je rechtsachterin had staan. Beetje ruimt ertussen zodat de planten ook onderaan licht krijgen en ook hier d ebladeren houden. De echinodorus strak achter je ananans niet, die blijft lekker zo (mits uit het potje)

Mag ik je vragen welke bodem je hebt? Ik zie corydoras, die toch een afgeronde bodem wensen en eigenlijk het liefst zand. Je bodem lijkt vrij scherp.
 
Het filter ook? Of is deze net weer opnieuw opgestart na een tijd niet te hebben gedraaid?

Planten mag je ook per stengeltje planten, vooral die je rechtsachterin had staan. Beetje ruimt ertussen zodat de planten ook onderaan licht krijgen en ook hier d ebladeren houden. De echinodorus strak achter je ananans niet, die blijft lekker zo (mits uit het potje)

Mag ik je vragen welke bodem je hebt? Ik zie corydoras, die toch een afgeronde bodem wensen en eigenlijk het liefst zand. Je bodem lijkt vrij scherp.
Dat kan idd wel klopten mijn filter draait nu 2 weekjes,
Ik heb speciaal de bodem laatst veranderd voor de bodemvisjes deze lijkt scherp maar is het totaal niet
 

Terug
Bovenaan