Wat is er nieuw

garnalen voeren in gezelschap aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter bourks
  • Startdatum Startdatum
B

bourks

Guest
vraagje,

hoe en wat voeren jullie je garnalen in een gezelschap aquarium?

als ik mijn garnalen voer dan hebben mijn neons en mijn cory s het voer te pakken voor er uberhaupt een garnaal in de buurt is geweest, mijn neon s verkiezen het garnalen voer boven de vlokken, dus eerst vlokken voeren kan wel maar ze blijven het garnalenvoer opeten

Ik heb spirulinatabletten voor de garnalen, pikken de vissen ook wel wat van mee maar als ze eenmaal uit elkaar vallen is er genoeg voer voor iedereen. Verder komkommer, courgette, worteltjes enz.

Weinig, Vinden genoeg op de bodem.

En ,schijfje komkommer lusten ze ook ,hoor.

Ik heb een aantal Sakura s in de 60cm en voer eerst de vissen en 1x per week doe ik er daarna wat garnalenvoer in. Vaak zitten daar nog wel belangrijke mineralen en vitaminen in.

In een ruim beplant aquarium, zeker als je vissenvoer toevoegt, hoef je eigenlijk niet specifiek de garnalen te voeren.
Zal hooguit invloed hebben op de groeisnelheid..
Ik heb bij mijn garnalen wel altijd ruim bladeren in de bak liggen, catappa bv (tip: 100 stuks ) maar ook brandnetel, mulberrie, bananenblad/schors en veeele andere soorten blad/schors lusten ze graag.

gister een klein stukje wortel gevoerd, en dit was een groot succes,

bedankt voor de tips

Als je ze wild wil zien worden moet je eens brandnetelblad of brandnetelsticks voeren, dit eten je vissen niet maar je garnalen zullen er om knokken 🙂

Hier zijn ze het meest gek op Mullberry. Dat even 1 minuut in kokend water en ze duiken er massaal op. Cattappa bevalt ze stukken minder valt me op.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan