Wat is er nieuw

Garnalen winkel

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rens S.
  • Startdatum Startdatum
R

Rens S.

Guest
Mijn vader heeft al jaren een aquariumspeciaalzaak en ik ga het nu overnemen maar ik wil er graag een garnalen winkel van maken. Alleen ik heb vroeger een paar garnaaltjes gehad en wil nu alvast beginnen met het kweken van een paar soorten. Welke soorten zou ik nemen. Graag niet te moeilijk en ook niet te makkelijk.

Gr. Rens

Als je ze ook wil verkopen zou ik me toeleggen op het kweken van mooie (goed gedekte) Neocaridina's of Caridina's zoals crystal red en black. Deze laatste zijn iets moeilijker, maar ook de Neocaridina kan een hele uitdaging zijn als je bijvoorbeeld wil selecteren op kleur.

Er zijn veel makkelijke soorten zoals de Vuurtjes, Citroentjes, Bijtjes, Red Sakura s en ga maar door. De hele Davidi familie is vrij gemakkelijk.

Wel leuk een eigen winkel!
Tja wat is moeilijk en wat is makkelijk,sommige kweken taiwanbees als luizen op een zwerfhond en andere lukt het niet om vuurgarnalen in leven te houden bv 😉
Voor een winkel is het volgens mij aantrekkelijker om ze voor een lage prijs bij een grote kweker te kopen en met winst zo door te schuiven naar de klant.
Komt toch stiekem nog heel wat bij kijken en maakt het vaak economisch niet rendabel om ze zelf te kweken.

Ik ben nu 14 en wil al een beetje beginnen met het kweken welke soorten zou ik dan kunnen nemen

Zelf kweken is ook een tijdrovende bezigheid daarnaast en dat brengt ook kosten mee.
Maar goed, je vind het misschien wel leuk om te doen 😉

Rens S. zei:
Ik ben nu 14 en wil al een beetje beginnen met het kweken welke soorten zou ik dan kunnen nemen

Ah op die manier.
Net wat andere John aangeeft,zijn van de vuurgarnalen hele mooie varianten bv of crystal red en blacks.
Gaf Biologist ook al aan trouwens.

Dan heb je nog alle tijd om je te orienteren en te kijken hoe je het het beste kan aanpakken als het zover is.

Hardstikke bedankt iedereen voor de tips!

Wij zijn met een paar vuurtjes begonnen maar hebben nu een hele kolonie van die leuke beestjes. Toch weten wij er maar weinig, eigenlijk te weinig vanaf. Hoe zit het bijvoorbeeld eigenlijk met inteelt? En wanneer je andere kleuren garnaaltjes zou bijvoegen blijven die dan bij hun eigen soort of krijg je een "melting pot"? Wij hebben trouwens ook een paar, grotere Japonica's, die de vuurtjes wel met rust laten.

Groet,
Ben.

Davidi s kruisen onderling wel dus. het is wel goed om af en toe wat vers bloed bij een groep toe te voegen.

Dank je wel, John. Dat zal dus een eerste taak worden; vers bloed voor onze vuurtjes!

Groet,
Ben.

Had eens tijger garnalen gekocht.
Met mijn stomme kop, zo in de bak gekiept.
Volgende dag berg lijkjes, dus einde oefening.

Doe bij die bak soms het licht aan,,,, had gisteren een stok gevonden, steek hem in de bak, wat dacht je wat...
Gelijk een vrouw tijger garnaal op de stok, kijk beter , denk een 25 grote garnalen.

Die bak krijgt gelijk meer aandacht. Staat een 2211 heim op,al die tijd.

Leuk Bertus.

Ja, tijd niet naar gekeken.

Zitten ook vuurgarnalen in.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan