Wat is er nieuw

Garnalenbak opstarten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Napoleon
  • Startdatum Startdatum
Hier meer dan tevreden met de bob sponsfilter van apo klikkerdeklik Wel een sponsfilter, maar niet op luchtbubbels. Hier naast mn bed gehad en je hoort hem niet.

Crystal black en red zijn ook gaaf en niet te ingewikkeld, wel wat lastiger dan de vuurtjes maar dat maakt het denk ik wel leuker

Kan ik grind met een korrel van 1-2 mm gebruiken?
Ja hoor.

En hoeveel denken jullie dat er nodig is? Ik dacht zelf een kilo of 6 voor een goede bodemlaag.
Heb zelf een Superfish aqua 45 en heb daar (als ik me goed herinner) een zak van 5 kilo in gedaan.

Je doet de lxbx het aantal centimeters dat je op de bodem wil.

Inmiddels ben ik er voor bijna alles wel uit wat ik in het aquarium wil. Behalve de verlichting. Er is een hoop te vinden en eerlijk gezegd heb ik geen idee wat een goede keuze is.
Ik heb de powerled gezien van Dennerle, alleen twijfel ik er bij deze aan of deze de hele bak kan verlichten. Ook de JBL solar natur voorbij zien komen, alleen ziet daar een afstandsbediening bij en weet ik niet of het dan werkt om er een tijdschakelaar tussen te zetten. De Dennerle trocal 40 cm lijkt mij ook een goede optie. Dit zijn een paar opties die ik zo snel bij me opkomen.
En maakt het nog uit wat voor lamp ik gebruik bij de garnalen?
Iemand die mij nog wat advies of tips kan geven?
Groet Napoleon

Voor de garnalen zal de kleur niet zo belangrijk zijn en ik heb zelf boven de 30 liter nano s de goedkope ledjes van Aliexpres van 3-3,5W. Als je er veel licht boven doet dan zal de vraag naar voeding ook groter zijn en garnalen houden vaak niet van veel plantenvoeding. Ik denk dat je boven 30 liter met 5W al een heel eind komt al zou je dan wel een beetje rekening met de plantenkeuze moeten houden. Zelf heb ik enkel hout met wat mosjes erin zodat je de garnalen goed kan zien.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan