Wat is er nieuw

garnalenbak

• Onderwerp starter Onderwerp starter kimmy341
  • Startdatum Startdatum
K

kimmy341

Guest
Sinds een paar maanden heb ik een garnalen bak. Normaal werd die bak niet super vies.
Door de appelslakken die er nu inzitten word de bak wel vies en dan vooral ook het grind.
maar hoe maken jullie dat schoon in een garnalen bak?

Als ik jouw was zou ik geen slakken bij garnalen zetten want slakken maken alleen toch maar jouw bak vuil maar als je de slak wil houden koop dan een bodemstofzuiger die het grind proper maakt(zo ververs je ineens jouw water)😀

Gewoon met een stukje tuinslang. ff aanzuigen en in een emmer laten lopen die iets lager staat. Op die manier zuig je het vuil weg en ververs je gelijk een gedeelte van het water.

Gedoe met stofzuigertjes vind ik persoonlijk helemaal niks.

en als je jouw glas wilt proper houden dan kan je mss vissen kopen die aan jouw glas palkken (heb ik ook gedaan) en zo blijft het ook redelijk proper

En dat geleuft gij zelf?
ruiten zelf schoonmaken,dat doen de vissen niet voor jou.

Garnalen,slakken,dan ook nog vissen erbij??

Ruiten maak ik schoon met een propje witte filterwatten en grind zuig ik af zoals black mollie ook beschrijft met een stuk slang. Iets boven het grind houden en dan zuig je zo het vuil weg.

De ruiten maak ik zelf schoon met een speciale spons.

Maar ik ga het dan met een slang proberen. Vind het zonde van de bak en voor de dieren is het ook niet fijn om een vieze bak te hebben.

heb er wel baby guppen bij zitten. Maar kwa ruiten is het bij mij wel schoon.

Wat is vies? hier en daar wat slakkenpoep is toch geen ramp en de garnalen houden daar wel van want zit nog vol met lekkere hapjes voor ze.

Ok ook nog guppen in de bak,hoe groot is het bakje? want misschien heb je gewoon te veel bewoners zitten en dan is de vervuiling aan de hoge kant natuurlijk.

Het water is regelmatig troebel. Heb het filter verschoond maar het werkt niet echt. De bodem is ook behoorlijk vies.

ik heb 4 baby guppen en stuk of 30 kleine vuurtjes 2 volwassen japonica's 7 kleine appeltjes en 4 grotere

En dat is in een 40 liter bak.

zet anders eens een foto op het forum dan kunnen we jouw bak is goed zien hoe hij der uit ziet

Als het grind is gewoon, goed afzuigen.
Wel goed uitkijken als je kleintjes hebt, zijn super klein..

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan