Wat is er nieuw

Garnalenbakje inrichten

Merethe

Well-known member
Lid geworden
23 oktober 2013
Leeftijd
28
Heey

Ik heb hier een klein 20L aquariumpje staan die ik te klein vind voor visjes. Ik heb gelezen dat er wel prima garnaaltjes in kunnen dus dat lijkt me wel een leuk nieuw project wat ik toch al een tijdje wil doen!
Heb nog nooit eerder een garnalenbakje gehad en vraag me dus af of ze nog bepaalde voorkeuren hebben voor soort bodem, kleur achtergrond, soort planten, schuilplaatsen etc.
Iemand tips?

Groetjes,

Merethe

Ik vind die mosballetjes trouwens niet supermooi maar weet dat garnalen ze wel prettig vinden. Zijn ze een must have?

De mosbol in mijn aquarium wordt niet vaak bezocht en gebruikt voor voedsel. Ze zitten veel meer in het javavaren en het levermos.

Nee,hoor, fijn grint op de bodem, bosje hoornblad. stukje hout.
enkele sponsfilter werkt ook.
Zijn ze al tevreden mee.

Ik heb hier ook nog 2 kleine pompjes met filter liggen. Zalm ik ze allebei aansluiten of houden garnalen niet van sterke stroming?

Wat voor pompjes dan?
Sterke stroming hoeft op zich geen probleem te zijn, hangt af van hoe sterk natuurlijk, en ook of ze ook nog voldoende plekken hebben waar de stroming minder is.

Hier zitten ze ook erg graag in het drijvend Hoornblad.

Bertus zei:
enkele sponsfilter werkt ook.
Zijn ze al tevreden mee.

Heb ik ook zo.. een enkele staande spons.. met goed luchtpompje eraan gekoppeld.
Voor de garnalen alleen maar voordelen, waaronder dat ik ze vrij veel zie 'grazen' op de spons, zeker het jongbroed, wat er dan ook in overvloed is.

Staande spons..
HwXzCXuVFeMJB5dwid0h5FrPELlCGD2s.jpeg

Even of topic, maar welke plant heb je daar links Mark met die witte stippen??

😀
Ik wist dat die vraag ging komen..
Dat is de poster van SuperFish die al bij dit bakje zat toen ik 'm kocht 😉

Net echt he?

Haha, ja net echt zeg. Nu je het zegt zie ik het maar anders niet hoor.

Bij mij pluizen ze de mosballen toch wel graag uit. Overigens wil ik ze wel eens openknippen en plat op de bodem leggen..Soms neemt zo'n bal best wel wat ruimte weg..

Weet iemand een kweker in Nederland die blue dream/blue velvet verkoopt? Ik heb gehoord dat Rendo shrimp heel goed is, maar de verzendkosten zijn wel hoog! Ik ga denk ik liever zelf bij een (hobby)kweker langs.

Of Red fire/red cherry garnaaltjes?

Aquafizz heeft wel leuke garnaaltjes, misschien zit daar wat voor je tussen 🙂

Merethe zei:
Weet iemand een kweker in Nederland die blue dream/blue velvet verkoopt? Ik heb gehoord dat Rendo shrimp heel goed is, maar de verzendkosten zijn wel hoog! Ik ga denk ik liever zelf bij een (hobby)kweker langs.

14 nog wat uit me hoofd.
Staat wel tegenover dat de garnalen zelf goedkoop zijn.

Als je kwekers zoekt in Nederland dan heeft het absoluut zin hier even rond te scannen/vragen.. http://garnalenenkreeftenforum.nl/index.php

Erna Esmeijer (weet niet of goed geschreven) ?

Hee allemaal!
Het is alweer een tijdje geleden dat ik dit topic opende, maar ik ben vandaag dan eindelijk begonnen met het opzetten van het bakje. Er zit nu een mooie 3d achtergrond en bodem in en de komende weken blijf ik er van af. Dat geeft genoeg tijd om plannen te maken voor al het leven dat er in komt. Ik heb van mijn oude aquarium nog wel wat hout liggen, maar ik moet wel nieuwe planten kopen. Ik had hoornblad als tip gekregen. Hebben jullie verder nog idee�n over wat voor planten garnaaltjes fijn vinden? en wat staat mooi bij elkaar?
Verder vroeg ik me nog af of er extra dingen zijn waar ik bij garnalen op moet letten. Zijn er bijvoorbeeld stoffen waar ze absoluut niet tegen kunnen (koper?) En wat vinden ze juist heel fijn?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan