Ik heb een superfish 50 (45 liter) bakje gehaald dat een garnalenbakje dient te worden. Ik was van plan hier zoveel mogelijk verschillende kleuren neocaridina garnalen in te doen. Wat ik veel lees is dat iedereen dit afraad omdat je dan in het nageslacht alweer snel terugvalt in de wildkleur (grijs). Maar ik zie hier maar weinig bewijs van. Integendeel, zelfs. Ik heb een paar kweekverslagen kunnen lezen die vermelden dat zowieso in de f1 nog wel veel kleur aanwezig was, en dat ook erg interessante kleur combinaties konden ontstaan (naast uiteraard ook wel veel grijzen), ook in latere generaties. Maar een duidelijk kweekverslag, waarin vermeld is wat de start populatie is, de f1, f2 etc qua kleuren is, mis ik.
Nu vind ik dat zelf wel een leuk experiment. Dus mijn superfish gaat een regenboog garnalenbakje worden, met alle kleuren die ik maar ik kan vinden hier in de buurt. Ik zou dan, eventueel bij belangstelling hier, verslag kunnen doen hoe de eerste jonkies eruit zien. Ik ben van plan om de grijze garnalen eruit te halen. Die kunnen in mijn gezelschapsaquarium van 1 meter hun leven uitzitten. Uiteraard moet het bakje nog wel even goed indraaien enzo, dus het is een project voor de lange termijn.
Maar nu, mijn vraag. Is er hier iemand die ervaring heeft met het mixen van kleuren? En zo ja, welke kleuren geven dan de meeste kans op interessante combinaties? Dan kan ik me daar op richten.
Nu vind ik dat zelf wel een leuk experiment. Dus mijn superfish gaat een regenboog garnalenbakje worden, met alle kleuren die ik maar ik kan vinden hier in de buurt. Ik zou dan, eventueel bij belangstelling hier, verslag kunnen doen hoe de eerste jonkies eruit zien. Ik ben van plan om de grijze garnalen eruit te halen. Die kunnen in mijn gezelschapsaquarium van 1 meter hun leven uitzitten. Uiteraard moet het bakje nog wel even goed indraaien enzo, dus het is een project voor de lange termijn.
Maar nu, mijn vraag. Is er hier iemand die ervaring heeft met het mixen van kleuren? En zo ja, welke kleuren geven dan de meeste kans op interessante combinaties? Dan kan ik me daar op richten.