Garra rufa


D

de buurman

Guest
Hallo allemaal


Mijn overbuurvrouw heeft een beautysalon met een zogenaamde Fish Spa en zij vroeg me vandaag of ik even wou komen kijken aangezien het met een visje niet zo goed gaat.

nu was ik na aanleiding van eerdere discussies op dit forum al erg sceptisch over deze praktijken maar ik moet wel even zeggen dat het erg meevalt. er stonden een aantal ornamenten in het bad waar de vissen zich in kunnen verstoppen en wat hier eerder op het forum gezegd werd dat de vissen niks te eten kregen behalve 'voeten' is zeker niet waar. ze kregen speciaal visvoer van de leverancier en zelf had ze nog algentabletjes die ze deed voeren. ze had de vissen al zo'n 3 jaar en in die tijd waren er maar enkele dood gegaan. de vissen die ze nu heeft zijn allemaal rond de 10 CM erg actief en zeker niet mager.

de waterwaarden:

PH - rond de 7
No2 - 0

Temperatuur ligt gevoelsmatig tamelijk hoog(28 graden zoiets) nu lees ik hier op internet erg tegenstrijdige informatie over. sommige sites zeggen dat ze al op kamertemperatuur kunnen en andere sites zeggen dat ze in het wild in warmwaterbronnen voorkomen en dus vanaf 25 graden moeten.

de symptomen van het visje:

het visje is erg lusteloos, bleek en is opvallend rood rond de kop.

dus als iemand enig idee heeft wat het zou kunnen zijn dan hoor ik dat graag. :) en probeer AUB om geen hele voor of tege discussie te beginnen, daar is dit topic even niet voor bedoeld ;)
 
Wat betreft de temperatuur kunnen ze nog al wat hebben. Tussen de 15 en 28 graden

Maar misschien is het niet goed om ze constant bij zulke hoge temperaturen te houden

Ik heb nog eens wat verder gezocht en het is zo dat ze ook in de wat hoger gelegen gebieden van Turkije, Jordani� etc voorkomen. De temperaturen kunnen daar in de winter belangrijk lager zijn dan bovenstaande temperaturen (zelfs tot onder 0). Daar kunnen ze blijkbaar dus ook wel gedurende enige tijd tegen. Ook heb ik belangrijk hogere temperaturen gevonden (tot 45 graden). Misschien hebben ze dus even een tijdje nodig op wat lagere temperaturen
 
Met constant 28 graden branden ze erg snel op. Ze kunnen deze temperatuur wel aan, maar het is niet de bedoeling om ze constant op zo'n hoge temperatuur te houden. Dan verouderen de vissen heel snel en dat is denk ik wat hier aan de hand is.
 

Terug
Bovenaan