Wat is er nieuw

Gasbellen op wateroppervlak met witte schilfers

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Coos
  • Startdatum Startdatum
C

Coos

Guest
Hallo,

Wij hebben op de vensterbank een open bak met water staan. De kat stelt dit op prijs als drinkbak. Tot nog toe hadden we er alleen een waterlelie in zitten, maar die kwam niet meer op gang. Daarom heb ik er vorige week een grindbodem, andere planten en een klein beetje micro en macro voeding in gedaan.
Het water is niet in beweging.

Voorheen zagen we nooit gekke dingen (tuurlijk wel wat alg en waterbeestjes die met de lelie zijn meegekomen), maar sinds de hierboven beschreven verandering zitten er allemaal gasbellen op het oppervlak. Vrij kleintjes, die als ik er doorheen roer samen klitten tot grotere stugge bellen met witte schilfers eromheen.

915254_0_82_160412__vijverwater_bellen.jpg

838336_0_82_160412__vijverwater_bellen_met_witte_schilvers.jpg


Hebben jullie een idee wat dit kan zijn?
 
Eerste wat in me opkomt is dat de boel aan het rotten is,ruik je geen vieze lucht?
 
Nee ik ruik niets bijzonders...
Ook vind ik het niet op een kaamlaag lijken, laat staan schimmel.
 
Op de plek van het plantje ziet de bodem er wel verdacht uit,is het nieuwe grind over de oude bodem gedaan?
 
Ja ik snap wat je bedoeld, maar wat je daar ziet is een deel van de klei waar de waterlelie in geworteld is. Is dus alleen op die plek, en zat er voorheen ook al in. Het grind is sinds kort dus toegevoegd.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan