Wat is er nieuw

Gastromyzon marble?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Djuke
  • Startdatum Startdatum
D

Djuke

Guest
Hallo allemaal,

Vandaag heb ik 2 zogenoemde algeneters gekocht voor in mijn aquarium. Volgens de verkoper ging het hier om de gastromyzon marble. Nu is mijn vraag wat de offici�le Latijnse naam is van deze vis, en of mijn vissen beide dezelfde soort zijn (aangezien ze qua kleur wel wat verschillen).

Vis 1:

744612_0_82_20140127_18.jpg

312246_0_82_20140127_18.jpg

Vis 2:

711644_0_82_20140127_18.jpg

611771_0_82_20140127_18.jpg

Beide vissen hebben een dun rood lijntje aan de bovenkant van hun bovenvin.

Alvast bedankt!

pseudogastromyzon cheni, Dit zijn hillstream visjes, ze willen dus veel stroming. Kan je ze dat bieden? Wat niet zo slim is dat je vissen koopt zonder dat je weet wat voor visjes t zijn, dan weet je ook niet of je bak geschikt is.

Ja ik heb vrij veel stroming in mijn bak. Ik wist hier ook vanaf want heb me zeker wel ingelezen. Mijn vraag was alleen wat de offici�le naam is, aangezien ik er meerdere tegenkom op internet. Maar bedankt voor uw reactie!

Vuvuzela zei:
pseudogastromyzon cheni, ....

Dat lijkt me sterk; deze wordt niet geexporteerd.

Ik denk dus dat het om de sterk lijkende P. myersi gaat.

Dat lijkt me sterk; deze wordt niet geexporteerd.

Ik denk dus dat het om de sterk lijkende P. myersi gaat.
Dat lijkt mij ook, al kun je dit het beste vaststellen door een goede foto van het diertje te nemen als hij/zij op het raam zit.
En dan via deze website Pseudogastromyzon myersi — Loaches Online te vergelijken met de foto's van P. myersi and P. cheni. Het kan eventueel over een 'Gastromyzon ocellatus' gaan, maar in mijn geval niet en had deze ook op de bon staan als "GASTR.MARBLE/PSEUDOGASTR" -- "ALGENETER HONGKONG".

Mijn exemplaar:

PSEUDOGASTR MARBLE (HONGKONG).PNG

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan