Wat is er nieuw

gat bij de aarsvin

• Onderwerp starter Onderwerp starter lis
  • Startdatum Startdatum
L

lis

Guest
hoi allemaal,

ik heb 4 maanvissen zitten. eentje is een beetje de underdog om het maar zo te zeggen, hij is wat kleiner en verbergt zich meer dan de rest. Deze vis heeft een soort gaatje bij de aarsvin, waar de vin aan het lichaam hecht. het is een paar mm groot en er lopen een soort lijntjes doorheen, net zoals in de vinnen. heel apart en ik kan het niet zo goed uitleggen, sorry.

een tijdje geleden hadden mijn neon tetra's last van vinrot die behandeld is en de aangedane vinnen zijn weer aangegroeid..
vraag me af of dit er iets mee te maken kan hebben?

ik heb een foto maar geen flauw idee hoe ik die op het forum krijg..
heeft iemand een idee wat deze vis kan hebben?

groetjes lisa

Kan mij er nu niet zo veel bij voorstellen... Misschien met foto wel 😉
Foto's uploaden werkt op elk forum eigenlijk hetzelfde. Je maakt een account aan bij bijv photobucket en load je fotos daar op. Daarna de link hier plaatsen tussen de

De anus is een gat bij de aarsvin, maar dat zal je niet bedoelen. Een foto zou inderdaad handig zijn.

Hoe groot is de bak Lisa ?

dankjewel voor jullie snelle reacties!

er zitten nu 4 maanvissen in een 180 liter, na de zomer gaan ze in een 240 liter want dit vind ik te klein..

ik bedoel inderdaad niet de anus, het zit echt op de grote vin die onder de staart zit.
http://s1369.photobucket.com/user/lisay ... 4.jpg.html
hoop dat ie het zo doet, ben er niet zo handig mee haha

groetjes!

ps. sorry voor de slechte kwaliteit, ik had alleen mn telefoon bij de hand gister avond..

Soms hebben maanvissen gaatjes in hun vinnen. Meestal is er geen reden om je zorgen over te maken. Mijn ervaring is dat ze na enige tijd vanzelf verdwijnen.
Maanvissen spannen steeds hun vinstralen bv. van de rugvin. Het is voor hun een communicatiemiddel er goed te zien als ze jongen hebben. Hun vinnen hebben er dan wel van te lijden en herstellen na een poosje vanzelf.
Dit gebeurt ook als de vinnen van de maanvissen door bv transport wat ingescheurd zijn. Bij de staartvin kan het wat lastiger zijn vooral als de scheur erg groot is.

Hobbygroet,
Jos Hut

Dit is niet in de vin Jos, dit is echt in het lichaam...
Zie onderstaande foto. Het is direct onder de vallisneria 😉

Ec0-mISIZ_vKjx83Q72l18190qwgZW1A.jpeg

Heb wel eens problemen met de vinaanzet gehad, maar nooit op deze manier... Ik heb dan ook geen tips wat betreft het genezen of wat dit kan zijn. De enige tip die ik wel drf te geven is, zorg voor optimale waterwaarden en schoon water.

Vinrot? kijk de bovengedeelte, ook ingevallen afgevreten.

Vinnen zien er voor mij goed uit... Ik zie daar niet zo 1 2 3 vinrot in. Bij de vinrot die ik heb gezien ging dat altijd samen met witte randen, maar het zou kunnen dat dit een andere variant is 🙂

Zo,dat zwarte afgevreten,niet?

Jos Hut zei:
Maanvissen spannen steeds hun vinstralen bv. van de rugvin. Het is voor hun een communicatiemiddel er goed te zien als ze jongen hebben. Hun vinnen hebben er dan wel van te lijden en herstellen na een poosje vanzelf.
Ik zie dus vooralsnog weinig reden tot paniek.

~ Ivo

O,zo. Weer wat opgestoken.

ontwikkeling,
ik ben een weekje weg geweest en mijn ouders hebben goed voor het aquarium gezorgd.
tot mijn grote bezorgdheid is de plek groter geworden. het gat is groter en de rand ervan lijkt verdikt.

de vis houd zich afzijdig van de rest van de maanvissen en eet slecht.
wat moet ik hier mee..?!

groetjes

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan