Wat is er nieuw

GDkoi?

-wouter-

Well-known member
Lid geworden
7 september 2012
Ik ken alleen de winkel zelf. Heb hier 1 keer vissen gekocht, dit is alweer een jaar terug. Ik kan er positief over zijn. Vriendelijk personeel, redelijk advies. Zeer nette winkel

nilo1804

Well-known member
Lid geworden
5 januari 2012
ik ben er ook geweest, jaartje terug. toen was het meer een vijver winkel en aquariums, niet heel veel vissen.

AquaInfo

Well-known member
Lid geworden
6 mei 2003
Website
www.aquainfo.nl
Via de webshop 2 weken geleden 25 liter 15mm Siporax in de actie besteld.

Ze reageren snel en houden je netjes op de hoogte over betaling en verzending van de goederen. (12 oktober besteld, 13 oktober bevestiging betaling, 15 oktober bericht pakket verzonden, 16 of 17 oktober ontvangen). Eigenlijk zoals het bij een webshop hoort te verlopen.

MrsW

Well-known member
Lid geworden
28 oktober 2012
Vorige week geweest voor een specifiek soort grind. Het is in de buurt bij mij dus leuk om even langs te gaan, visjes te kijken en de verzendkosten te besparen.

Inderdaad redelijk advies, maar ik was het zeker niet op alle punten met de eigenaar (?) eens. Hij heeft vast veel ervaring, maar het staat mij echt tegen om direct vissen in een nieuwe bak te doen, omdat er anders geen bacteriegroei mogelijk zou zijn. Die nitrietpiek krijg je toch en ik wil geen vissen mishandelen op deze manier.

Dit is trouwens de eerste LFS waar ik kom en ik niet een enkel dood visje in de bakken zie. Of ze doen het echt heel goed of er was net wat uit de bakken gevist.

Ook handig dat het op zowel maandag als vrijdag koopavond is bij deze winkel in Dalen.

Jos Hut

Well-known member
Lid geworden
8 april 2008
Ik kom hier regelmatig. Keurige winkel met een goed assortiment aan aquaria, vissen , planten en toebehoren. Ook voor de vijver is er een enorm assortiment beschikbaar, ook op het gebied van filters. De vijvervissen zitten in ruime bakken in een aparte afdeling. Je wordt er prettig geholpen, wat mij betreft in ieder geval een aanrader om eens langs te gaan. Parkeren : volop ruimte en vlak voor de winkel.

Hobbygroet,
Jos Hut

Mondeo

Well-known member
Lid geworden
7 november 2012
MrsW zei:
Vorige week geweest voor een specifiek soort grind. Het is in de buurt bij mij dus leuk om even langs te gaan, visjes te kijken en de verzendkosten te besparen.

Inderdaad redelijk advies, maar ik was het zeker niet op alle punten met de eigenaar (?) eens. Hij heeft vast veel ervaring, maar het staat mij echt tegen om direct vissen in een nieuwe bak te doen, omdat er anders geen bacteriegroei mogelijk zou zijn. Die nitrietpiek krijg je toch en ik wil geen vissen mishandelen op deze manier.

Dit is trouwens de eerste LFS waar ik kom en ik niet een enkel dood visje in de bakken zie. Of ze doen het echt heel goed of er was net wat uit de bakken gevist.

Ook handig dat het op zowel maandag als vrijdag koopavond is bij deze winkel in Dalen.

Is een discussie die nooit eindigt.Ikzelf "draai"ook nooit in.

Gupppyyy

Well-known member
Lid geworden
11 augustus 2015
Heb hier mijn bak gekocht. Gemengde gevoelens bij deze zaak.
Aan de ene kant een mooie winkel, kun je niets van zeggen. Uitgebreid aanbod vis en als je op het goede moment komt ook planten.
Ik vond alleen de verkoper vre-se-lijk. Ik mag graag op mezelf een beetje rondkijken en als ik iets zie dat ik wil hebben roep ik er wel iemand bij. De beste man stond vanaf de eerste minuut dat ik binnen was al in m'n nek te hijgen en ging ook niet weer weg. Hints of 'ie even wilde opbokken werden niet opgepikt. Zelfs toen ik meldde dat ik even wilde overleggen met mijn wederhelft bleef meneer er met eurotekens in zijn ogen bij staan.
Hoe mooi de winkel ook is, sinds dat gehijg in m'n nek kom ik er niet graag meer. Heb er echt een hekel aan om zo te moeten winkelen/rondkijken. Maar nogmaals, hij heeft wel een mooie winkel staan. De volgende keer neus ik wel even online rond ;-)

Jos Hut

Well-known member
Lid geworden
8 april 2008
De verhuizing naar een groter pand naast het huidige pand is aan de gang. Dit wordt daarmee een van de grootste aquariumspeciaalzaken van Noord - Nederland.
Aankomende woensdag is de feestelijke opening van het nieuwe pand op nummer 28, en dat is om de hoek. Donderdag aanstaande gaan ze daar open. Maar liefst 50 meter aquariumstelling komt er naast natuurlijk een groter assortiment. Op Facebook zijn regelmatig foto's te zien die de vorderingen laten zien. Ik ben benieuwd hoe het gaat worden.

Hobbygroet,
Jos Hut

Coulibaly

Well-known member
Lid geworden
29 oktober 2015
MrsW zei:

Hij zal vast wel niet gezegd hebben: gooi er ineens al je vissen in. Je kan perfect en veilig opstarten met ��n visje en dat week na week in aantal opdrijven.

Je eerste bacteri�n hebben ammonium nodig. En of dit er nu inkomt via vlokken, pure ammoniak of de uitwerpselen van je eerste visjes: dat doet er niet toe.

Ik heb in het verleden altijd snel opgestart met vis. Ik heb nooit een nitrietpiek gehad.

Jos Hut

Well-known member
Lid geworden
8 april 2008
Net de nieuwe zaak van GD koi en Aqua bekeken. Een enorm assortiment voor het aquarium en de vijver in een groot pand. Op de binnenplaats veel bakken bestemd voor vijvervissen.
Ik was onder de indruk van deze winkel op aquarium en vijvergebied.

Hobbygroet,
Jos Hut

Fozzy

Well-known member
Lid geworden
3 januari 2009
Leeftijd
60
Toch ook maar eens weer een bezoekje brengen. Jaren geleden eens geweest.

Jos Hut

Well-known member
Lid geworden
8 april 2008
Zodra die berg kikkerdril in de vijver weg is ga ik hier eens kijken naar wat leuke vijverplanten. De intratuin was hier zo'n beetje het enige adres hiervoor maar die kunnen hier niet aan tippen.

Hobbygroet,
Jos Hut

Dravik2

Well-known member
Lid geworden
24 januari 2012
zeer goede zaak kom er ook minstens een paar keer per jaar (wel meer voor de koi dan aquaria maar dat maakt niet uit)
op vijver gebied hebben ze nu echt zo goed als alles wat je maar zou willen/kunnen hebben en ook op het gebied van aquaria zijn ze een heel stuk gegroeid.
ze hebben veel vis soorten en de benaming is meestal correct.
2 minpuntjes vind ik het feit dat het kale verkoop bakken zijn (is met uitvangen enzo natuurlijk wel weer handig maar persoonlijk vind ik het gewoon niet zo mooi) en de bakken zijn allemaal de zelfde maat dus voor de grote soorten zijn er geen speciale bakken.
des ondanks die 2 minpuntjes koop ik er wel gewoon vissen want alles is altijd goed verzorgt en dat vind ik toch wel het belangrijkste van een specialzaak.

Jos Hut

Well-known member
Lid geworden
8 april 2008
Kale verkoopaquaria zijn gemakkelijker te onderhouden dan ingerichte aquaria. Planten die daarin staan beschadigen flink door het uitvangen van de vissen en bodems vervuilen erg snel als je die bedekt met grint. Het vangen van de vissen gaat ook veel sneller en veroorzaakt voor de vissen minder stress omdat je ze niet minuten tussen planten etc hoeft op te jagen.
De vissen die ik verkoop zitten ook in kale aquaria, werkt veel beter en dan heb ik het nog niet eens over krassen gehad.

Hobbygroet,
Jos Hut

Tinker55

New member
Lid geworden
6 september 2016
Leeftijd
65
Na (heel) veel jaren zonder aquarium recentelijk weer van start gegaan en heb het gevoel dat we prima behandeld zijn bij GD. Ook after sales service is goed; een kapotte verwarming werd zonder vragen omgeruild en - door een stomme fout van ondergetekende - een lege CO2 cylinder werd voor een zacht prijsje hervuld. Kom er graag ook al is het alleen maar om even lekker rond te neuzen binnen hun zeer ruime assortiment.

Rudi

Member
Lid geworden
15 december 2018
Leeftijd
46
In Het Drentse Dalen, aan de snelweg Zwolle-Emmen of Emmen-Hardenberg, dus prima bereikbaar. Zelfs een station aan de lijn Zwolle-Emmen, maar een treinreis zou ik er niet voor ondernemen. Nette zaak in een heel groot pand, aquarium gecombineerd met vijvertechniek. Vooral veel hardware, aquariummeubels, etc. Veel voorraad, en je kan er je geld dus prima kwijt. Vissen in ruime, schone en kale verkoopbakken. Dieren zien er gezond en gaaf uit, compliment daarvoor. Aanbod van soorten is beperkt en van planten is het heel mager. Vriendelijke mensen, maar weinig sfeer in het grote kale pand. Ook de koffie ontbreekt.
Om ideeën op te doen of geïnspireerd naar huis te gaan hoe je je bak ook eens zou kunnen inrichten, hoef je hier niet te komen. Geen enkele ingerichte bak, geen leuke voorbeelden. Zal wel een afweging van kosten en baten zijn.
Conclusie, prima voor aanschaf van materiaal als je weet wat je nodig hebt, voor de de liefhebbers van bijzondere soorten en beginners die advies en inspiratie nodig hebben zijn er betere alternatieven.

Uiteraard is dit een momentopname en zal ieder ander het weer anders ervaren.

MarcelK

Well-known member
Erelid
Lid geworden
27 september 2009
Nog geen show aquaria, dus voor inspirerende voorbeelden hoef je daar niet heen. Wel hebben we een zeer groot en compleet assortiment aan aquarium- en vijverbenodigdheden van diverse gerenomeerde merken alsmede een relatief groot aantal verschillende aquaria in hun showroom. Pluspunt is dat ze ook, terwijl u wacht, een CO2 fles kunnen vervullen.

De winkel zelf is zeer netjes en overzichtelijk. De verkoopbakken met vissen en de ruimte waar deze gevestigd is zijn schoon. Daarbij in geen enkele bak een dode vis gezien :thumbs: Grote afwezige wat mij betreft zijn de garnalen. Maar dat blijkt een bewuste keuze.

Gezien het jaargetijde geen koi gezien, wat mijn inziens ook een groot pluspunt in. Waarom zou je vissen verkopen die je op dit moment niet kan uitzetten? Dus wederom een dikke :thumbs:

Personeel ja vriendelijk, heeft kennis van zaken en is zeker niet opdringerig.

Prijstechnisch qua benodigdheden zeer redelijk (normaal), qua vissen wat duurder als de omringende winkels doch niet schrikbarend. Maar ja, kwaliteit heeft zijn prijs.

Al met al een fijne winkel welke zeker een bezoekje waard is

Teunis

Active member
Lid geworden
25 april 2020
Leeftijd
62
In tegenstelling tot alle lovende woorden vind ik de klantvriendelijkheid wel aan de magere kant.
De verkoper geeft graag advies, maar zodra je een andere mening hebt worden de schouders opgetrokken en meet men zich een houding van alwetendheid aan.
Javamos verkopen wat al weken in een plastic bakje met water zit en thuis in de bak direct vol met draadalg blijkt te zitten en dan beweren dat die draadalg komt door mijn waterwaardes en niet van het door hun verkocht javamos omdat het boven water wordt gekweekt, getuigt mijns inziens van misplaatste arrogante alwetendheid in plaats van luisteren naar de klant en samen een oplossing zoeken.
Kennis van vissen is zeker niet bij iedereen aanwezig. Een hybride-endler is GEEN klasse P, wat de importeur en daarmee de verkoper ook beweerd.
Spullen omruilen voor duurder is geen enkel probleem. Je geld terug echter stuit op grote problemen.
De prijzen zijn inderdaad aan de hoge kant. Of dat met kwaliteit te maken heeft betwijfel ik, zoveel verschillende importeurs zijn er nu ook weer niet.
Bij een vraag naar toebehoren, wordt eerst naar het vak van de duurdere spullen gelopen. Dit is dan een merk wat in de zaak heel erg sterk vertegenwoordigd is.
Als je doorvraagt is er plots ook goedkoper spul wat vaak even goed is. Die mooie grote winkel moet wel ergens van betaald worden.
Ik kom er niet meer.

MarcelK

Well-known member
Erelid
Lid geworden
27 september 2009
Herken het beeld wat Teunis schets totaal niet, fijne zaak waar ik (sinds de sluiting van mijn vaste LFS) geregeld kom. Hardware is gewoon markt conform van prijs, wel -muv Superfish- de wat duurdere merken waardoor het kan lijken of ze inderdaad stevig aan de prijs zijn. Qua aquariumvissen zijn ze wel wat duurder, maar de vis ziet er gezond uit en de verkoopbakken zijn schoon.

Groot pluspunt van deze zaak -voor mij althans- is de vijverafdeling. Veel techniek incl. PVC op voorraad, vissen (koi) van goede kwaliteit en zeker niet (te) duur.

MarliesR

Well-known member
Lid geworden
24 januari 2021
Ik ben er inmiddels een aantal keren geweest ik heb een erg gemengd gevoel bij deze zaak. Groot pluspunt vind ik dat de winkel heel netjes en overzichtelijk is. De bakken van de vissen zien er doorgaans ook heel netjes uit. Informatie klopte helaas niet op alle bakken.

Ik kom er desondanks helaas echt niet graag door de houding van het verkopend personeel. Elke keer dat ik er ben geweest heb ik het gevoel gehad zo ongeveer weggekeken te worden en/of ze zitten je ontzettend op de vingers. Bij vragen of overlegpunten komt de houding ook dikwijls "arrogant" over. In mijn ogen geen gemiste kans voor verder een mooie zaak.

Bovenaan