Wat is er nieuw

Gebruik van kool na medicijnen, waarom en hoe?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Sanneke80
  • Startdatum Startdatum
S

Sanneke80

Guest
Vanavond krijg ik wat kool binnen om resten van medicijnen uit het water te halen.
Nu heb ik een paar vraagjes.

1) waarom is dit zo belangrijk, om de restjes eruit te halen?
2) hang ik het kool in een filterzakje los in het aquarium of beter een klein beetje los in het filter?
3) hoeveel gram moet je gebruiken per liter water?
4) hoe lang moet het erin blijven
5) is de bacteriecultuur daarna van slag dat ik extra moet opletten op nitriet bijvoorbeeld?
 
Lijkt me wel logisch dat het beter is om de resten van medicijnen uit het water te filteren maar weet dat ff niet zo snel uit te leggen.
Beste is om het in een filter te hebben zodat het water goed door het kool gaat maar los in de buurt van de uitstroom kan ook maar zal het wat langer duren denk ik.
De hoeveelheid is afhankelijk van de inhoud van de bak,is wel ergens te vinden welke verhouding het beste is maar meer kool kan geen kwaad iig.
Het kool heeft verder geen invloed op de bacteriën dus hoef je geen rekening mee te houden,er zijn mensen die het standaard gebruiken maar wordt door andere weer afgeraden omdat het invloed zou hebben op bepaalde voedingsstoffen voor planten.

Edit-Lees net op de site van hobbykwekers dat ze 1 gram kool per liter water adviseren
IS niet helemaal correct mijn verhaal maar kan geen link plaatsen van de site.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor het meedenken John!

Dan ga ik gewoon even uitrekenen morgen hoeveel gram ik nodig heb en hoeveel er in het filter bij kan.
Alhoewel, ik heb nog een los superfisch filtertje wat ik er wel bij kan hangen, dat is ook nog een optie misshcien.

Wel fijn dat het de bacterien verder niet aantast.
 
Heb het hele stuk net doorgelezen en is zeer duidelijk allemaal beschreven!
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan