Wat is er nieuw

Gebruikt filtermateriaal en indraai tijd

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jaap Zuyderduyn
  • Startdatum Startdatum
J

Jaap Zuyderduyn

Guest
Vandaag heb ik mijn externe filter naast mijn bestaande binnenfilter geplaatst.
Het aquarium is goed ingedraaid en lijkt verder prima in balans.
De belasting is niet erg groot met +/- 20 garnalen en 8 tetra's, 3 ocosynclussen (!?)
De filter is een 2e handsje van MP (Eheim ecco pro 2232) Ik heb de eheim substrat pro uit de oude filter laten zitten.
Wel heb ik hem onder de kraan schoongespoeld.

Mijn vraag is, welke termijn is minimaal nodig om de binnenfilter te kunnen vervangen?

Owja, de inhoud is bruto 35 liter:'(

otocinclus(sen) heten die 😉

Hoe lang heeft het oude filtermateriaal stilgestaan, dus zonder draaiend filter? Was dat alleen tijdens het ophalen/transport of stond ie al 6 maanden in een schuurtje? In het eerste geval, kun je meteen door. In het tweede verhaal begin je gewoon vanaf 0. Je kunt het filtermateriaal van je interne filter ook in de externe stoppen; dan ben je er ook.

Bedankt voor je reactie.
Geen idee hoelang hij heeft stil gestaan...
Denk dat ik maar voor veilig moet gaan..
Het over gooien van het oude materiaal is dus ook een optie? Ondanks het enorme verschil in volume?!

Je kunt je oude filtermateriaal bijplaatsen; niet alleen een klein beetje in een verder leeg filter. Als je niet weet hoe lang het stilgestaan heeft, zou ik persoonlijk nieuw filtermateriaal halen. En dan dus dat samen met je eigen, oude filtermateriaal in je nieuwe filter plaatsen.

👍🏽 bedankt voor de toevoeging.

Je kunt je oude filtermateriaal bijplaatsen; niet alleen een klein beetje in een verder leeg filter. Als je niet weet hoe lang het stilgestaan heeft, zou ik persoonlijk nieuw filtermateriaal halen. En dan dus dat samen met je eigen, oude filtermateriaal in je nieuwe filter plaatsen.
Lara heeft gelijk. Niks meer aan toe te voegen. :petjeaf:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan