Wat is er nieuw

Gebruikte filter

  • Onderwerp starter Onderwerp starter BerreBoer
  • Startdatum Startdatum
B

BerreBoer

Guest
Hallo allemaal,
Heb weer een klein vraagje:als je je nu jouw die je al ongeveer 1 jaar gebruikt en je zet die dan op een nieuwe aquarium, worden der dan rapper bacteri�n aangemaakt of blijft het gewoon hetzelfde als je een nieuwe filter er aan hangt of is het gevaarlijk?
Alvast bedankt. 😀
PS🙁wist niet egt waar ik dit bericht moest plaatsen :sorry: )
 
Dat maakt een wereld van verschil,als je het filter direct kunt overplaatsen.
Dan start je met een "ingedraaid"filter.
 
Is dat dan beter i.p.v. je start met een nieuwe filter?
En als ik dan die ingedraaide filter gebruik hoe lang zou ik dan mijn aquarium ongeveer moeten laten in draaien? 1-2 weken?
Alvast bedankt Mondeo. 😀
 
Tja,ik draai nooit in. Dus ik pas....
 
Ik heb ook nooit get. ingedraaid en al men vissen blijven leven maar ik lees vaak dat mensen hun vissen sterven als ze niet indraaien.
 
Verkeert geformuleerd.
Je moet de Nitriet meten,DAAR gaan ze van dood.
 
Als je een ingedraaide filter gebruikt of de bak met een ingedraaide filter dan gaat het wel sneller want in de filter heb je dan al een goede bacteriecultuur.
Ik laat de bak vaak op die manier dan nog een weekje of 2 indraaien en plaats dan rustig de eerste vissen erbij.
In het verleden heb ik het ook zonder indraaien gedaan en als de bezetting niet te groot is en je zuinig voert dan kan het goed gaan en kun je dus een nitrietpiek voorkomen.
Maar met alleen de ingedraaide filter zou ik niet een compleet bestand in de bak doen als je geen risico wilt lopen hoor.
Dan is 2 weekjes geduld toch verstandiger.
 
Dank je wel voor de raad. 😀
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan