Wat is er nieuw

Gedrag Apistogramma Cacatuoides

holgersson

Well-known member
Lid geworden
27 januari 2013
Website
www.aquaforum.nl
Beste allen,

Ik heb sinds een paar maanden m'n eerste aquarium draaiende.
Met daarin o.a. een harem A.Cacatuoides. (1m/2v)

Toen ik vanmiddag thuis kwam uit m'n werk viel me op dat er een mannetje en vrouwtjes behoorlijk heftig achter elkaar aanzaten.
Ook de tetra's die dichtbij kwamen waren niet veilig voor het mannetje.

Ik heb een kort filmpje gemaakt, wellicht dat iemand een verklaring heeft voor dit gedrag (paringsgedrag, territoriumafbakening).
Het andere vrouwtje moeten ze beiden even niks van hebben.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=PH0eG7dNYT4[/video]

Groeten Niels

Lijkt erop dat dit " koppel " elkaar flink aan het imponeren is.

ik denk idd dat je binnenkort eitjes kan verwachten

Ik ben benieuwd hoe dit zich verder ontwikkeld.
Het lijkt me in ieder geval een goed teken!

Eigenen caca vrouwtjes zich pas een territorium toe wanneer ze eitjes leggen trouwens?

Ik heb de indruk dat beide vrouwtjes namelijk nog niet hun eigen plaats hebben toege�igend. Ze verkennen wel regelmatig grotjes, maar ze zwemmen meestal de hele bak rond.

Je kunt waarschijnlijk inderdaad binnenkort een nestje verwachten, man en vrouw zijn bezig met het paringsgedrag. het kan zijn dat je vrouwtjes nog geen eigen territorium hebben gemaakt, maar dat zal met het nestje zeker komen. waarschijnlijk zullen de vrouwtjes elkaar wel opzoeken en het uitvechten.

de vrouwtjes hoeven niet perse een eerst eitjes gehad te hebben voordat ze dit doen. maar het kan even duren, vooral als je ze nog niet zo lang hebt en ze nog steeds aan de bak aan het wennen zijn. mijn hongsloi vrouwen vochten na een maand pas met elkaar om territorium

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan