Gedrag Boraras Briggitae

B

Boro0

Guest
Goedemiddag,

Ik heb sinds vrijdag een schooltje van bovenstaande vissen in mijn kleine aquarium (+/-30L). Er zijn geen overige medebewoners. Van te voren water waarden getest:

po4 = 0.1
no2 = 0
no3 = 0
ph = 7 - 7.5 (was moeilijk te zien welke het was)
gh = 7

Bijna alle visjes vertonen "normaal gedrag". Zwemmen, schuilen, perioden van actief en perioden van minder actief. Twee stuks zijn echter bijzonder:

- ��n zwemt bijna non stop langs de voorruit op en neer en heen en weer. En niet rustig; vol tempo.
- ��n licht in een donker beplant hoekje en komt daar alleen uit wanneer er iets te eten valt.

Iemand die dit gedrag kan verklaren?

EDIT: typefout
 
Stress.

Hoe veel heb je er?
Wat zijn de afmetingen van je aquarium?
Hoe heb je ze overgewend?
Heb je je aquarium wel ingedraaid?
Wat zijn de waterwaarden nu?
 
Heb er 12 ongeveer.

Aquarium afmeting is ongeveer 36 / 25 / 35.

Heb ze eerst een half uur op temperatuur laten komen. Daarna elke 10 minuten wat van mijn aquarium water erbij gedaan tot 3 maal toe. Daarna zakje boven een netje met emmer geleegd en visjes in aquarium gedaan.

Aquarium heeft 4 weken ingedraaid.

Waterwaarden zijn onveranderd sinds vrijdag (gisteren avond getest met druppelset).
 
Aan de afmetingen te zien heb je een superfish aquarium?

Ik heb deze vissen ook in dit formaat bak gehouden voor korte tijd als noodoplossing. Ik ben er later achter gekomen dat de vissen veel en veel beter tot hun recht komen in een bak van 60cm. Het kan dus ook gewoon zijn dat ze te weinig ruimte hebben; waarbij het bij mij vrij actieve vissen zijn
 
Inderdaad een superfish. Over 3 weken een 65L aquarium, nog even geduld.

Update vwb gedrag:

Heen en weer zwemmen doen ze niet meer. En ze scholen nu redelijk goed om een stuk mopanihout. En hangen eigenlijk nooit meer echt stil.

Af en toe zwemt er 1 richting het voorglas, hangt dan even stil en sprint richting de stroming van het filteruitlaat, en herhaalt dat 2 a 3 keer. Maar dat doen ze allemaal weleens lijkt het, is er niet 1 specifiek.
 
Terug
Bovenaan